Üzleti tippek

Vitatkozik a Danone a hatósággal

A Danone vitatja az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) megállapításait a Danone Actimellel kapcsolatban.

A Danone tájékoztatása szerint az EFSA arra a következtetésre jutott, miszerint a Danone Actimel termékével kapcsolatos, 2009 augusztusi beadványának megállapításai nem elegendőek ahhoz, hogy egyértelműen, ok-okozati összefüggésben alátámasszák a cég állítását a termékről. A gyártó beadványában azt állította, hogy a termék fogyasztása esetén csökken a kockázata a Clostridium difficile baktérium bélben való jelenléte okozta hasmenésnek azoknál az idős embereknél, akik antibiotikum terápiában részesülnek. A Danone Kft. közleményben tájékoztatott anyavállalatának álláspontjáról.

A Danone hangsúlyozza: a hivatkozásként használt klinikai kutatást független brit kutatók végezték saját kezdeményezésükre, kórházi körülmények között. Az eredményeket a British Medical Journal tudományos szaklap is közölte 2007. június 29-én – érvelnek.

A Danone az ügy kapcsán ismét felveti, hogy tisztázni szükséges az EFSA értékelési folyamatait, pontosítani a vizsgált termékekre vonatkozóan a tudományos bizonyítékok kellő alátámasztásához megfelelő kritériumokat, s az elmúlt években elvégzett klinikai tanulmányok eredményeit is figyelembe kell venni. Ezeket az észrevételeket megtették az EFSA ez év december 2-i találkozóján is – teszik hozzá.

A Danone közölte: a szabályozásnak megfelelően 30 napon belül be fogja nyújtani a saját álláspontját támogató érveit az EFSA-nak.

A Danone Tejtermékgyártó és -forgalmazó Kft.-nél külön is hangsúlyozták: az EFSA részére 2009-ben benyújtott Danone-állítást jelenleg nem használják kommunikációjukban, és nem is tervezték felhasználni azt semmilyen, a fogyasztóknak szánt kommunikáció területén. Ez az állítás ugyanis erősen tudományos és csak jól behatárolható körben, egészségügyi szakemberek által értékelhető.

A cég kiemelte: az EFSA véleményének nincsen semmiféle hatása a társaság fogyasztóknak és a nagyközönségnek a termék kapcsán szóló jelenlegi kommunikációjára, és természetesen nem érinti az eladásokat sem.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik