Üzleti tippek

Burkolt reklám miatt büntették az Axel Springert

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1-1 millió forintos büntetést szabott ki a Phytotec Hungária Bt.-re és az Axel Springer Kft.-re, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor szerkesztői tartalomnak álcázott Iberogast-reklámokat tett közzé a Kiskegyed, a Kiskegyed konyhája, a Hölgyvilág és a Fanny című kiadványokban - derül ki a GVH közleményéből.

A Phytotec Hungária Bt. által forgalmazott Iberogast elnevezésű termék reklámja 2009 júniusa és novembere között 10 alkalommal jelent meg az Axel Springer Kft. által kiadott lapokban (Kiskegyed, Kiskegyed konyhája, Hölgyvilág, Fanny) oly módon, hogy a lap adott oldalának egyharmadán a fogyasztók által is felismerhetően a termék reklámja, míg az oldal kétharmadán a különböző gyomorpanaszokkal foglalkozó, formálisan szerkesztői tartalomnak tűnő, „Amikor a gyomor fellázad” című cikk volt olvasható. A cikk elhelyezéséből nem derülhetett ki egyértelműen az olvasó számára, hogy itt nem egy objektív tájékoztatásról van szó.

A vizsgált kereskedelmi gyakorlat elsősorban olyan fogyasztók magatartásának a befolyásolására volt alkalmas, akik valamilyen, a reklámokban szereplő gyomorproblémában érintettek, ezért a potenciális fogyasztók az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói csoportot alkotnak. A fogyasztók fokozottabb kiszolgáltatottsága miatt ezen a területen különös jelentősége van az előírásoknak megfelelő kereskedelmi kommunikációnak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik