Üzleti tippek

Nem vonzó a magyar élelmiszerpiac

Nemcsak vásárlóerejének egy részét, de nemzetközi vonzerejét is elvesztette a magyar élelmiszer- és napi fogyasztási cikk kereskedelem - írta a Napi Gazdaság.

A lap emlékeztet, hogy a német Aldi diszkontlánc megjelenése óta nemhogy új szereplő nem érdeklődött a néhány éve élénk nemzetközi figyelemmel követett magyar ágazat iránt, de pletykaszinten sem merült fel újabb szereplő bejövetele, s az elmúlt években kizárólag a már itt levő láncok terjeszkedtek és akviráltak.

Az elemzők szerint a magyar élelmiszer-kereskedelemben vannak gyengébb cégek (nevet hivatalosan senki sem említ), amelyekbe belátható időn belül tőkét kellene pumpálni, hogy tartsák a versenyt, vagy eladósorba kerülnek. Újabb szereplők a Napi szerint csak e láncokon keresztül jelenhetnének meg, tekintettel arra, hogy a fejleszthető és vonzó kereskedelmi ingatlanok, telkek már javarészt az itt levő cégek kezében vannak.

A piac sajátossága miatt Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Kft. ügyvezető igazgatója szerint az újabb kiskereskedelmi fejlesztési hullám 2011-2012 között indulhat be, és valamikor 2013-2015 közé várja azt az időszakot, amikor a magyar piac újra vonzóvá válhat a nemzetközi befektetők, kiskereskedelmi láncok számára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik