Üzleti tippek

Foci- és szexműsorok csábíthatnak 3D-s tévézésre

A háromdimenziós sport- és szexműsorok ösztönözhetik leginkább a franciákat a 3D-s tévékészülékek beszerzésére, szakértők szerint azonban az új tévék iránt csak akkor lesz tömeges az érdeklődés, ha kényelmesebben nézhetővé teszik, és reálisabb áron kínálják azokat.

Májusban a francia piacra is betörtek a 3D-s tévékészülékek, és bár egyelőre nem túl nagy a kereslet, a gyártók abban bíznak, hogy hamarosan felpörög. A GfK piackutató szerint az év végéig 200 ezer 3D-s készülék fogyhat el, a gyártók sokkal optimistábban félmillióra tették a lécet. Jelenleg 1300 eurót (360 ezer forintot) kóstál egy 3D-s doboz beszerzése, és további 100 eurót (27500 forintot) kérnek az adások nézéséhez szükséges különleges szemüvegek darabjáért.

A fontos sportesemények – mint az idei futball világbajnokság -, megélénkíthetik az új technikával felszerelt tévék iránti érdeklődést, a szakértők szerint azonban az adások közvetítőinek nem lesz könnyű dolga, ha különdíjat akarnak kicsikarni az új tartalomért. Ugyanis a szemüveg miatt nem túl kényelmes a 3D-s adások nézése, és egyéb technikai problémák sem megoldottak.

A futballmeccsek esetében például nehéz 3D-ben olvasni az eredményjelző táblát, és több olyan kameraállás is van, amely a hozzáértők szerint a háromdimenziós látvány élvezőinél fejfájást, émelygést vagy akár hányást is okozhat. Az említett hátulütők miatt nem valószínű, hogy egyelőre olyan csatorna indulna, amely 24 órában 3D-s műsorokat sugároz.

Egyes kábelcsatornák a háromdimenziós műsorok megszaporodása és a technikai malőrök kiküszöbölése után a “video on demand” (megrendeléses) rendszerben gondolkodnak, míg mások – például az erotikus tartalmú műsorok gyártói – havi előfizetéses szisztémát képzelnek el.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik