Üzleti tippek

Tömegpszichézis

Nagy az érdeklődés a pszichológiai témák iránt, ezért gondoljuk azt, hogy a Nők Lapja Pszichével tömeges igényt tudunk kielégíteni – mondta lapunknak Akovács Éva, a negyedévente megjelenő magazin főszerkesztője.

– Pszichológiai tömeglapként pozicionáljátok a Nők Lapja Pszichét. Ez pontosan mit jelent, kiket szeretnétek elérni vele?

– Szakmai szemmel nézve az egy tematikára épülő magazinok rendszerint niche-lapok, hiszen egy szűkebb célcsoport speciális igényeit elégítik ki. A pszichológia, lélek témája azonban ma már szinte az összes női magazin szerves és gyakran kiemelt része, hiszen nagyon nagy az érdeklődés iránta. Ezért gondoljuk úgy, hogy tömeges igényt tudunk kielégíteni a magazinnal, és ehhez mértek az elvárásaink is. A lap jelenleg 60 ezer példányban jelenik meg, s rovatait, stílusát úgy alakítottuk ki, hogy a lélek tematikán belül különböző élethelyzetben más-más problémával küzdő olvasók is találjanak benne cikkeket közérthető, könnyen befogadható nyelven.
Az írásaink olyan embereknek szólnak, akik nyitottak a pszichológiára, szeretnék jobban megérteni saját maguk és mások lelki működését, és akik az ismereteket felhasználva könnyebben akarják megoldani a mindennapi problémákat. Illetve azoknak, akik egyébként is elolvassák a lélekrovatot a magazinokban, de mélyebben szeretnének foglalkozni a témával.

– A Sanoma miért éppen akkor döntött a magazin elindítása mellett, amikor egyre több nyomtatott termék szűnik meg?

– Napi tapasztalatunk, hogy az olvasók örülnek minden hiteles írásnak, amely segít megoldást találni a párkapcsolati, gyereknevelési, a világban történő eligazodás kérdéseire. Az elmúlt évek legolvasottabb írói pszichológusok, lélekgyógyítók, például Csernus Imre, Vekerdy Tamás, Ranschburg Jenő, Szendi Gábor, Müller Péter, azaz soha nem volt még ekkora igény erre a témára. Én pedig kimondottan örülök, hogy a kiadó így döntött, hiszen több mint tízéves tapasztalatom azt mutatja, hogy az olvasóink egyfajta iránymutatást várnak tőlünk. Persze a divatoldalak is lehetnek iránymutatók egy női magazinban, de azokra sosem kapunk annyi visszajelzést, mint amikor például arról írunk, hogy miért ébredünk dobogó szívvel éjszaka, vagy hogyan viselkedjünk egy számunkra megoldhatatlannak tűnő munkahelyi szituációban. Ha mondjuk arról szól egy anyagunk, hogy egy problémás kapcsolatból kilépjünk, vagy küzdjünk érte, akkor a következő héten rengeteg levelet kapunk, és nagyon sok közülük úgy kezdődik, hogy „ezt még nem mondtam el senkinek”. Ma még sajnos kínos pszichológushoz bejelentkezni Magyarországon, ám úgy tűnik, könnyebb arctalanul, levélben fordulni egy hiteles lap szakemberéhez.

– Kiknek a kezébe kerülnek a Pszichéhez beküldött olvasói levelek, illetve kiknek az írásait olvashatjuk a lapban?

– Tapasztalt, a témában járatos újságírókkal dolgozunk, többen közülünk pszichológia szakot is végeztek. Emellett persze számos, praktizáló szakember is ír nekünk: Szendi Gábor, C. Molnár Emma, Tari Annamária, Baktay Miklós, Ranschburg Jenő.

– A hasonló nyugat-európai lapok mennyire sikeresek?

– A német Myself, az angol Psychologist, illetve a Psychology Today nálunk is ismert. Ezek a magazinok nagyon jól fogynak, és folyamatosan jelennek meg újabb és újabb, a pszichológiával közérthető nyelven foglalkozó lapok, amelyekben sokszor a lelki témájú rovatok mellett a divatról és a szépségápolásról is szó van.

– A magazin negyedévente kerül a standokra. A későbbiekben tervezitek a gyakoribb megjelenést?

– Bízunk abban, hogy sikeresek lesznek az első lapszámok, és minél hamarabb növelni tudjuk a megjelenés gyakoriságát.

– A lapnak lesz külön netes felülete vagy a NLCafén belül fut majd?

– Jelenleg a NLCafén találkozhatnak az olvasók a Pszichével, de elképzelhető, hogy kialakítunk egy önálló online felületet is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik