Az Egyesült Államok a 2008-as harmadik helyről került vezető pozícióba az idén ötödik alkalommal összeállított Országmárka Index (Country Brand Index – CBI) rangsorában. Kanada, a 2010-es téli olimpia házigazdája továbbra is a második helyen, míg az állandó kedvenc Ausztrália két hellyel csúszott lejjebb a ranglétrán. A tíz legértékesebb márka között van Új-Zéland, Franciaország és Olaszország is.
A CBI tanulmánya kilenc ország 3000 utazójának tette fel kérdéseit. A tanulmány az országok tudatos márkaépítését elemezve rámutat a kirajzolódó globális trendekre a világ leggyorsabban fejlődő gazdasági szektorával, a 2008-ban 944 milliárd USD forgalmat generált nemzetközi turizmussal kapcsolatban.
Az indexet a FutureBrand nemzetközi brand tanácsadó cég és a Weber Shandwick nemzetközi kommunikációs tanácsadó cég Globális Utazás és Életmód divíziója közösen készítette. A jelentés az országmárkák rangsorolása mellett elemezte az országimázs-építés és a marketing-kommunikáció trendjeit, részletesen kitérve a top 10 országmárka erősségeire, gyengeségeire, illetve röviden megvizsgálva a 11-20. helyen álló feltörekvő országmárkákat.
Korábban felkerült a listára Magyarország is a jó ár-érték arány kategóriában, ám a 2009-es listán már nem szerepel. A kategória első öt helyezettje: India, Mexikó, Thaiföld, Vietnám és Bulgária.