Üzleti tippek

30 milliós bírság a sajtakcióért – videó!

Több millió forintra büntették a a Penny Market Kft.-t, mert olyan reklámot tett közzé a trappista sajttal kapcsolatban, ami túlságosan "csalogató", ugyanakkor korlátozta az akciós termékből vásárolható mennyiséget. Nézze meg az FN Tudósító (Claire) videóját a sajtakcióról!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 33 millió forintra büntette a Penny Market Kft.-t. Ezt azzal indokolták, hogy a társaság a 2009 júniusában tartott “13 éves akció” kapcsán tisztességtelen gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben.


A GVH szerint a vállalkozás a trappista sajttal kapcsolatban “csalogató reklámot tett közzé”, illetve esetenként a reklámokban közöltektől eltérő mértékben korlátozta az egyes akciós termékekből megvásárolható mennyiséget. Emiatt kaptak 30 millió forint bírságot.

olvasónk beszámolója a tavalyi sajtakcióról:

“Sajnos bemutatkozott a magyar nép megint rendesen. A Penny Market áruházláncban szülinapi akciók voltak, az emberek szó szerint ölték magukat. Ha nem jutott valakinek, akkor képes volt a másiknak a kosarából kivenni, mert annak épp jutott. Ez volt a paradicsom, a sör-, tojás-, illetve a sajtakciónál! A sajt volt a befejező és legdurvább akciója az áruházláncnak! Minden boltban 50-60 db guriga sajtot adtak akciósan több száz ember részére! Míg a hirdetésekben azt olvashatta a kedves vevő, hogy max. 10 kg-t vagy 5-6 db vihet mindenki, erre egyesével osztották ki a boltokba, elkerülvén a nagyobb balhékat, de így is csak azoknak jutott, akik a meghirdetett 19.00-tól akciós termékre már délután 17.00-tól sorba állt érte! Szörnyű, hogy ezt meg lehet tenni Magyarországon, mi vevők ezt meg is esszük, hisz kész átverés volt az egész! (FN Tudósító/Claire beszámolója, 2009. június 8.)

Azonban a versenyhatóság egy másik akciója kapcsán is elmarasztalta a diszkontláncot, abban az ügyben 3 millió forint volt a bírság.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik