Üzleti tippek

800 millión osztozik a Havas és a Publicis

A jövőben a Havas és a Publicis kezelik a brit Reckitt Benckiser 800 millió fontos globális médiaköltését. A két ügynökség, többek között az Omnicom és a WPP elől halászta el a megbízást.

A Havas Media és a Publicis Groupe nyerte el a Vanish, a Veet, a Clearasil és a Dettol márkák tulajdonosa, a Reckitt Benckiser 800 millió fontos (237,8 milliárd forint) globális média tervezési és vásárlási megbízását – adta hírül a Brandrepublic.com. A két ügynökség már eddig is dolgozott a brit társaságnak, és a megbízást többek között az Omnicom és a WPP elől halászták el.

A megállapodás értelmében a Publicishoz tartozó ZenithOptimedia, amely eddig a német, észak-európai és ázsiai piacokkal foglalkozott intézi a jövőben a brit cég angliai és amerikai médiavásárlásait. A fennmaradó területeken a Havas csoporthoz tartozó MPG kezeli a Reckitt Benckiser médiaköltéseit.

A múlt évben a Reckitt Benckiser 26 százalékkal, 800 millió fontra növelte médiaköltését, míg a társaság bevétele a 2007-eshez képest negyedével, 6,6 milliárd fontra bővült.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik