Üzleti tippek

Kevesebb sör fogy

Hat-hét százalékkal esik vissza a magyar sörpiac. A kiskereskedelemben két százalék, a vendéglátásban 12 százalék is lehet a csökkenés - írta a Világgazdaság.

A Heineken Hungária Zrt. 4-5 százalékos visszaesést vár 2009-ben, ugyanakkor a 2008. évi 44 milliárd forint árbevétel két százalékkal nő. Maga a cég 2-3 százalékos áremelést tervez, de a kiskereskedelmi forgalomba kerülő termékek bruttó ára várhatóan 10-20 forinttal emelkedik, és öt százalékkal nő a csapolt sörök ára.

A Dreher Sörgyárak Zrt. a magyar sörpiac átlagos csökkenésénél kisebb mértékű visszaesésről számolt be.

A szakértők szerint az elmúlt időszakban csak a jelentős – 30-40 százalékos – árengedmények generáltak valódi mennyiségi növekedést a sörforgalomban – olvasható a lapban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik