Üzleti tippek

Menedzserkeringő a hazai médiapiacon

Ritkán látott vezetőváltási hullám futott végig nemrégiben a médiapiacon. A Marketing&Media utánajárt annak, miért hagyta el Málnay az MTV Networksöt, Kocsis a Viasatot, Fischer az Origót.

Amióta tart a válság, mintha a médiás munkaerőpiacon is kevesebb lenne a mozgolódás. Ehhez képest az elmúlt egy hónapban szokatlan pezsgés volt, több meghatározó médiás vezető is felmondott a munkahelyén. A távozások hátterében egy kivétellel a cégen belüli személyi konfliktusok álltak.

A kivételt a legfrissebb váltás jelenti, amiről az elmúlt héten elsőként számoltunk be honlapunkon: Málnay B. Levente elhagyja az MTV Networksöt. Amennyiben a jogelődöket is beleszámítjuk, akkor Málnay 12 évet töltött egyhuzamban ugyanannál a cégnél. Új munkahelye a Chello Central Europe Zrt. lesz, ahol vezérigazgatóként az év végén áll munkába. Feladata a cég csatornaportfóliójának vezetése és fejlesztése lesz, ez tételesen a Dekót, a Filmmúzeumot, az MGM-et, a Minimaxot, a Spektrumot, a Sport 1-et, a Sport 2-t és a Tv Paprikát jelenti.

Szintén a televíziós piacot érintő változás, hogy hat év után távozott Kocsis Attila, a Viasat Hungária Zrt. vezérigazgatója. A szakember irányítása alatt a drasztikus veszteséggel átvett cégből – komoly piaci versenyben – mára nyereséges, hatmilliárd forintos árbevételű médiavállalat lett. A nézettség tekintetében az M1-et mára leköröző Viasat 3 mellett még három csatorna, a Viasat Explorer, a Viasat History és a tavaly év elején indult TV6 tartozik a céghez. Kocsis Attila megkeresésünkre elmondta, hogy 2008 elején új főnöke lett, Laurence Miall-d’Aout személyében, akivel a cég hosszú távú stratégiájában nem értettek egyet, ezért a sokasodó konfliktusok miatt inkább elhagyta a Viasatot.

Ugyancsak az elmúlt hetek fejleménye, hogy távozott Fischer András, az Origo Zrt. vezérigazgatója. „Megesik, hogy az ember nem érzi jól magát egy adott környezetben. Különösen egy olyan figura tud ebben őrlődni, aki innovatív, hiszen ez önmagában is rengeteg cégen belüli konfliktussal jár. Sok vitám volt a közelmúltban, amit lehetett volna folytatni, de talán a távozásommal mindenkinek könnyebb lesz az élete” – vázolja fel eljövetelének okát Fischer András.

A hazai médiapiacon az elmúlt hetekben tapasztalható menedzserkeringőről további exkluzív részletek a Marketing&Media holnapi számában lesznek olvashatók.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik