Üzleti tippek

Megúszta a válságot a Super Bowl

A reklámipar csúcsának számító Super Bowl (az amerikai futballbajnokság döntője) közvetítés továbbra sem sínyli meg a válságot. Sajtóértesülések szerint a fél év múlva sorra kerülő eseményen a hirdetési idő 70 százaléka már elkelt.

Az NFL-ben a bajnokság még csak egy hete kezdődött meg, ám a döntőre máris lázas a készülődés, és nem csak a csapatok részéről. A hirdetők számára legalább akkora jelentőséggel bíró döntőn, melyet hagyományosan február első vasárnapján vívnak, évről évre óriási az érdeklődés. A vállalatok általában itt kezdik meg az éves hirdetési kampányukat, és a legjobb reklámok komoly márkaismertséget és eladásnövekedést tudnak hozni. Ennek oka, hogy a Super Bowl számít a legnézettebb amerikai televíziós műsornak, hiszen a döntő az elmúlt években 90 millió embert ültetett a képernyők elé.

A jelentős nézettségnek, és a döntőt körülvevő – a reklámokra is jótékonyan ható – médiafelhajtásnak persze megvan az ára. A Super Bowl közvetítése alatti reklámidő számít a legdrágábbnak a világon. A 2009. februári esemény során 3 millió dollár körül alakultak az árak, és a már javában tomboló válság ellenére gyakorlatilag minden tervezett percre volt érdeklődő.

A hírek szerint az érdeklődéssel most sincs gond, sőt az AdAge.com cikke szerint a reklámidő 70 százaléka már el is kelt. A döntőt közvetítő CBS televíziós társaságból kiszivárgott információk szerint az árak sem zuhantak, hiszen az eddigi szerződések 2,5, illetve 3 millió dollár közötti percenkénti árakról szólnak.

Több cég már korábban közzétette, hogy mindenképpen hirdetni fog a Super Bowl-közvetítés során, így a Careerbuilder, az InBev Anheuser Busch, a PepsiCo, a Coca-Cola, és GoDaddy.com reklámjaival találkozhatnak a nézők. A fenti cégek mellett állítólag a legjelentősebb autós hirdető a dél-koreai Hyundai lesz, mely „tavaly kóstolt bele” a döntőbe, és a kedvező eredmények miatt idén már két reklámszpotot is vásároltak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik