Üzleti tippek

Inkább dezodor, mint mosakodás

Háromból egy brit fiatal inkább a dezodoros flakon után nyúl, mint hogy naponta zuhanyozzon, derül ki a Mintel legfrissebb kutatásából.

A felmérés szerint a mai brit fiatalok 57 százaléka használ naponta valamilyen illatosító szert, 58 százalékuk pedig festi magát, ellenben 51 százalék nyilatkozott úgy, hogy mindennap fürdene. Ugyan az eredmények elég megdöbbentőek, némi magyarázatot adnak arra, miért is szenved fiatalkori pattanásoktól Nagy-Britannia tinédzsereinek jelentős hányada. A válaszadók mindössze 24 százaléka mossa arcát pattanás elleni készítményekkel, krémet pedig csak 11 százalékuk használ.
A mosakodás elhagyása nem jelenti a dezodorok, parfümök és egyéb szépítőszerek nélkülözését. Tízből nyolc fiatal legalább három szépészeti terméket használ rendszeresen, s legtöbbjük a vásárlást sem bízza szüleire, írja a Brandrepublic.

Hasonló felmérésre hazánkban eddig még nem került sor, de a Nielsen legfrissebb adatai szerint Magyarországon a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 3 százalékkal bővült 2008. július-2009. június és az egy évvel korábbi adatok alapján. Kiemelkedően, 12 százalékkal nagyobb lett a mosogatószer piaca, míg hét százalékkal a hajfestéké. A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória közül a mosószer, pelenka, tusfürdő, mosogatószer, papír zsebkendő és fogkrém piaca bővült mennyiségben és értékben is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik