Üzleti tippek

Jobban fogynak a sajátmárkás termékek

Csaknem 3 százalékkal nőtt a kevésbé reklámozott, általában olcsóbb gyártói márkák iránti kereslet 2009 első négy hónapjában, miközben a sajátmárkás termékek értékbeli forgalma 1,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből.

A sajátmárkás termékek a kereskedők saját védjegyével ellátott termékek: a kereskedők megrendelik a terméket az előállítótól, és a csomagolásra rátesznek egy címkét saját névvel. A gyártói márka az a márka, amelyik egy élelmiszergyártó tulajdonában van.

A piackutató felméréséből kiderül, hogy 2009. január-április között leginkább – mintegy 9 százalékkal – az általánosan magasabb árszintet képviselő, úgynevezett “A” márkák értékbeli forgalma esett vissza az előző év első négy hónapjához viszonyítva. A kevésbé reklámozott, marketingtámogatást nem élvező, általában olcsóbb gyártói márkák – “B” márkák – ugyanakkor előnyt tudtak kovácsolni a fogyasztói szokások változásából, és értékbeli forgalmuk 2,8 százalékkal bővült az év első harmadában.

A felmérés rámutat: az idei év első négy hónapjában 1,7 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a háztartások sajátmárkás termékekre, mint az előző év azonos időszakában.
A sajátmárkás termékek forgalmának csökkenése és a “B” márkák iránti kereslet bővülésének oka az, hogy a recesszió a különböző jövedelmi kategóriába sorolható háztartásokat egyaránt érintette, így a súlyponteltolódás nem pusztán a sajátmárkás termékek irányába történt, hanem megjelent az igény a márkázott, de alacsonyabb árú termékek iránt is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik