Üzleti tippek

Bulvárosodik a média válság idején

Könnyen fogyasztható hírekbe kell burkolni az összetett témákat válság idején, állítja a Münsteri Egyetem kutatása. Emellett több a munka, kevesebb az idő kutatásra.

A megkérdezett német újságírók fele mondta azt, hogy többet dolgozik mint pár évvel ezelőtt, ugyanakkor kevesebb idő jut a kutatásra – derült ki a Journalist című magazinban ismertetett kutatás eredményeiből. A 15 hírszerkesztőségből megkeresett 327 újságíró 41 százaléka szerint manapság több idő megy el a kommunikációra és a szervezésre, az így vélekedők közel fele úgy látja, hogy ez az újságírói munka rovására megy.

Az újságírók sem menekülhetnek a konferenciák elől: a tanulmány szerint a televíziós zsurnaliszták azok, akik a legtöbb időt – munkanapjaik 13 százalékát – töltik különböző fórumokon.

A szerkesztőségek egybehangzó véleménye, hogy a médiára is nehezedő gazdasági válság az újságírói munkán is érezteti hatását: a megkérdezettek fele szerint egyre fontosabb, hogy a szerkesztőségi környezet a hirdetők kedvére tegyen. A népszerűtlen, összetett témákat pedig a könnyen fogyasztható hírek mögé kellene sorolni.

A legtöbb újságíró – közel nyolcvan százalék – tudatában van annak, hogy a konkurenciaharc és a gazdasági kényszer veszélyezteti munkájuk alaposságát. A Münsteri Egyetem Kommunikációtudományi Intézete többek közt a Die Zeit című lapnak, az ARD közszolgálati televízió Tagesthemen című műsorának, a Bild című bulvárlapnak és a Der Spiegel közéleti magazinnak a szerkesztőségeit vonta be a kutatásba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik