Üzleti tippek

Ehető boríték nyert Cannes-ban

Japán ügynökség kapott média kategóriában díjat az 56. Cannes Lions reklámfesztiválon. Az ehető boríték mellett a világ legjobb munkahelye is tarolt, hazai siker eddig még nem született.

Kitto Katso, ezen a néven forgalmazzák a világszerte ismert Kit Kat csokoládét Japánban. A név jelentése „biztos nyerő”, de valószínűleg a japán JWT Japan ügynökség maga sem gondolta, hogy ötletét arany oroszlánnal jutalmazzák az idei reklámfesztivál média kategóriájában.

Az idea szinte tálcán kínálkozott: a vizsgaidőszak előtt Japánban a diákokat ősi hagyomány szerint jókívánságokat tartalmazó borítékokkal halmozzák el. Miért ne kaphatnának ehető borítékot, amelynek neve önmagában szerencsét hordoz? Az exkluzív borítékokhoz mintegy 20 ezer postahivatalban lehetett hozzájutni, s a kampány külön érdekessége, hogy ez volt az első együttműködés a Japán Posta, valamint egy nem állami tulajdonú vállalat között. A speciális küldemény akkora sikert aratott, hogy a vizsgaidőszak után sem csappant iránta a kereslet.

Korábban már oldalunk is beszámolt egy másik díjnyertes alkotásról, amely PR- és direkt marketing kategóriában is tarolt. A világ legjobb munkahelyét kereste nem mindennapi eszközökkel az ausztráliai Queensland állam, amelynek hirdetését a CumminsNitro Brisbane ügynökség készítette.

További három kategóriában is kihirdették a győzteseket. Rádió kategóriában a dél-afrikai BBDO kampánya nyert, amelyet a Virgin Atlanticnak készített, s outdoorban is afrikai reklám vitte el a prímet: a johannesburgi TBWA/Hunt/Lascaris a The Zimbabwean napilapnak készült hirdetése. A médiaügynökségek közül a tokiói DENTSU-t találták a legjobbnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik