Üzleti tippek

Sporttévék tűnhetnek el a Digi kínálatából

Akár a konkurens sporttévék közül is kikerülhet néhány a Digi kínálatából a júniusban induló DigiSport sikere érdekében. A céget vezető – szabadidejében többszörös kispályás bajnok – Sárai Endre jelezte, nem félnek a legkeményebb ellenfelektől sem.

– A Digi Kft. munkatársaiból álló amatőr focicsapat évek óta kiválóan szerepel a kifejezetten céges együtteseknek szervezett Üzleti Ligában. A június közepén startoló DigiSport csatornát tisztán üzleti megfontolásokból indítják, vagy nagy szerepet játszott a futball szeretete is?

– Valamilyen szinten nyilván ez is benne van, hiszen egy vállalat filozófiájának meghatározása mindig a tulajdonosi körtől függ. A mi cégünk sportbarát, már csak azért is, mert a fő tulajdonosunk, Teszári Zoltán ifjúsági cselgáncs Európa-bajnok volt. 2002 óta veszünk részt a kispályás labdarúgó-bajnokságban, eredményességünket pedig az irodámban sorakozó trófeák is bizonyítják.

– Sportcsatornájuk indulása a román központban dőlt el?

– Romániában már 2007-ben elindult az adó, ami mostanra nagyon népszerűvé vált. A közelmúltban Magyarországra vonatkozóan sikerült megszereznünk számos sportjogot, ezért tudjuk elindítani itthon is a televíziót. A TV2-vel megosztva három évre a miénk az egyik legértékesebb labdarúgójog, a Bajnokok Ligája. Nem kizárólagosan, de 1+2 évre megszereztük a Bundesliga mérkőzéseit és közvetíteni fogjuk a román bajnokság meccseit is.

tudta-e

Két évvel ezelőtt feltörték a Digi Tv kódolását, mostanra becslések szerint 40-50 ezren tévéznek illegális beltéri egységekkel az országban. Éppen ezért a következő hónapokban feltörésbiztos kódolást vezetnek be a műholdas szolgáltatásnál.

– A hírekben ezek mellett szerepeltek a magyar NB I.-es közvetítési jogai is.

– A liga döntése már megszületett erről, viszont a Sport Tv-nek előszerződési joga van. Ez azt jelenti, hogy amennyiben ugyanazokat a feltételeket teljesítik, amit mi vállaltunk, akkor övék lehet a közvetítési jog. Jelenleg erre a döntésre várunk.

– Úgy tudni, hogy kiemelkedően magas, 800 millió forintos ajánlatot tettek a magyar bajnokság meccseire. Megér ez ennyi pénzt?

– A magyar bajnokságot el kell mozdítani a holtpontról és ebben mi partnerek vagyunk, hiszen az általunk fizetendő összeg is hozzájárulhat a hazai futball jobbá tételéhez. Ezenfelül a bajnokság iránti érdeklődést növeli az is, hogy a Ferencváros visszajutott az NB I.-be.

– Száz százalékban focit fognak adni?

– Ezek lesznek a fő „attrakcióink”, de szeretnénk kézilabdát, kosárlabdát és vízilabdát közvetíteni, emellett tárgyalunk technikai sportok közvetítéséről is.

– A televízió a Digi Tv és a DigiKábel exkluzív csatornája lesz, vagy értékesítik más szolgáltatóknak is?

– Önmagában a Digi hálózata kevés a csatorna jövedelmező működtetéséhez, ezért megvásárolható lesz a többi kábeles és műholdas szolgáltató számára is. Egyébként nekünk a legnagyobb sérelmünk a sportcsatornákhoz fűződik. Kezdetben volt a Sport 1, amely kielégítette egy átlag sportbarát igényeit. Majd sorra indult a többi csatorna, nagyon kevés igazán vonzó sportjoggal. Amíg korábban egy-két sportcsatornáért kellett fizetnünk, most gyakorlatilag ugyanazért a kínálatért öt-hatnak. Ezért is gondoltuk azt, hogy egy igazán tartalmas sportcsatornát hozunk létre, ahol egy átlag tévénéző töltelékműsorok nélkül megtalálja az őt érdeklő eseményeket.

– Ez azt is jelenti, hogy egyes konkurens sportcsatornák kikerülhetnek a Digi kínálatából?

– A szerződéseinket felül kell vizsgálni velük. Természetesen, ha egy televízió a sportjogok terén kiürül, azt nem érdemes továbbítanunk. Különösen, hogy az így megspórolt előfizetési díjat is a DigiSportra tudjuk fordítani.

– A tavaly év végén elindult műholdas T-Home a várakozásaihoz képest mennyire bizonyult erős versenytársnak?

– Mi mindenkit komoly versenytársként kezelünk, így a T-Home-ot is. Az általuk fél év alatt elért 50 ezer műholdas előfizető jó eredménynek számít, figyelembe véve a piac telítettségét.

– Mi a Digi Tv előnye a konkurens műholdas szolgáltatókhoz képest?

– Szolgáltatásunk egyszerű, jó az ár-érték aránya, és mi a nézőket érdeklő tartalmakat adunk.

Sárai endre pályakép

2000-től a Digit Kft. (korábbi nevén EMKTV) ügyvezető igazgatója

2000-1991: Észak-Pesti Antenna Kft., ügyvezető

1991-1983: Észak_Pesti Gelka, üzemigazgató

1983-1970: Gelka, művezető

– Internetes fórumokban gyakran panaszkodnak a Digi Tv-előfizetők a többi szolgáltatóhoz képest gyengébb képminőségre. Ennek mi az oka?

– Szerintünk megfelelő az adások minősége. Amit az előfizetők minőségi problémaként érzékelhetnek, azok szerelési hiányosságokból eredhetnek. Amennyiben egy Digi Tv-parabolaantenna jól be van állítva, akkor a vételnek tökéletesnek kell lennie még nagyméretű LCD- és plazmatévéken is.

– Fogyasztói szempontból nézve mindegy, hogy a műhold minősége rossz, vagy a szerelő hanyag…

– Van még mit javítanunk ezen a területen, ezért folyamatosan képezzük és ellenőrizzük a szerelőinket.

– Szintén panaszként szokott elhangozni a Digi Tv-vel kapcsolatban, hogy a megrendeléstől számítva olykor hónapokat kell várni a bekötésre.

– Ez az indulás óta probléma és a kábelszolgáltatásra is igaz. Harminc-harminc ezer előregisztrált várakozónk van a műholdas és a kábeles rendszerben, a bekötésekhez ugyanis kevés a jó szakember Magyarországon, mi pedig nagyon lendületesen terjeszkedünk.

– A Digi Tv jelenlegi, 420 ezres előfizetőszáma vajon meddig növelhető?

– Az év végéig a tulajdonosi elvárás 450 ezer előfizető, a DigiKábel esetén a mostani 170 ezres előfizetőszámot 200 ezerre szeretnénk növelni. Utóbbival 26 városban vagyunk jelen, többnyire olyan területeken, ahol már a második, vagy harmadik szolgáltatónak számítunk.

– Mennyire könnyű átcsábítani az ügyfeleket a konkurensektől?

– Az átszerződések aránya a keleti országrészben valamivel magasabb. Ennek értelemszerűen anyagi okai vannak, de ez attól is függ, hogy az adott területen melyik konkurens van jelen.

– Melyik cég a legkeményebb ellenfél?

– Jelen pillanatban a T-Home.

– A UPC nem?

– Ők annyira nem, a kisebb szolgáltatók pedig még kevésbé… Nagyon árérzékeny lett a magyar piac. Pár éve 600 forintos árkülönbséggel nem lehetett előfizetőket elhozni, a mostani gazdasági helyzetben viszont már ennyiért is váltanak.

– Talán pont az árérzékenység miatt a földi digitális szolgáltatásból, a MinDig Tv-ből előbb-utóbb nem lehet versenyképes ellenfél?

– A MinDig Tv indulásától nagyon félt a kábeles szakma. Azt gondoltuk, hogy nehéz lesz olyan szolgáltatóval versenyezni, amely állami hátszéllel indul. Viszont most már azt látjuk, hogy ez a szolgáltatás elkésett, ezért nem igazán versenyképes.

– Azzal együtt sem, hogy pár hete elérhető náluk az RTL Klub és a TV2 műsora is?

– Számít valamit, de még ezzel együtt sem erősek. A MinDig Tv csak egy olyan szűk réteget tud elérni, akiknek elég az öt-hat csatornás szolgáltatás. Ennél pedig a kábeles és műholdas szolgáltatók legkisebb csomagjai is többet nyújtanak. Most már egyre kevésbé félünk a MinDig Tv-től.

– A szolgáltatók között újabban kifejezetten erős az árverseny. Ilyen helyzetben egy induló televíziónak mennyi esélye van bekerülni a kínálatba?

– A tévécsatornákból már most is túlkínálat van. Az új adókkal ráadásul az a baj, hogy az adott tematikában rendszerint már létezik másik televízió. Ennyi tartalom egyszerűen nincs a piacon, azt látjuk, hogy a tévék egymás között cserélgetik a filmeket, dokumentumfilmeket. A digitális rendszerekben pedig hiába lehetne elvileg újabb csatornákat elhelyezni, ehhez árat kellene emelni, ezt azonban ilyen éles versenyben nem lehet megtenni.

– Olyanra is gyakrabban lehet számítani a jövőben, amit a Filmmúzeummal kapcsolatban léptek meg, hogy lecserélték egy olcsóbb filmcsatornára?

– A Filmmúzeummal régóta vitánk volt a tartalmuk miatt. Amire mi annak idején szerződést kötöttünk, ma már nem teljesíti a televízió. Kiürült a tartalmak terén, kevésbé érdekli az előfizetőinket, húzócsatornából átlagcsatorna lett, de a magas árát megtartotta.

– Az eddigi pályája során volt, amit kudarcként élt meg?

– A mobiltenderben nagyon hittem. Különösen fájó, hogy nem tudni, miért zárták le a pályázatot és akadályozták meg a negyedik mobilszolgáltató indulását. Romániában ötödikként léptünk piacra, és nem egészen két év alatt 1,5 millió előfizetőt szereztünk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik