Üzleti tippek

Tízmilliárdért zárul az M0

Az EMWL Autópálya Konzorcium építheti meg 9,7 milliárd forintért az M0 körgyűrű déli részén hiányzó 6,3 kilométeres szakaszt, amely az M5 autópályát köti össze az 51. számú főúttal.

A tenderen 6 pályázó indult, a legdrágább 13 milliárd forintos ajánlatot tett, az EMWL konzorciumé volt a legolcsóbb ajánlat. A tervek szerint jövő év végére készül el az új szakasz.

Jelenleg az M0 keleti szektorától, az M5 autópályára térve Budapest irányába lehet elérni az M0 több mint 10 éve megépült folytatását. Ezt a helyzetet szünteti meg az M5 és az 51. számú út között épülő új szakasz, amely folyamatossá teszi az M0 körgyűrűt.

A jövő év végére elkészülő 6,3 kilométeres új szakasz 2×3 forgalmi sávos lesz, leállósávokkal, a két útpályát pedig beton elemek választják el egymástól. Maga az útpálya kétrétegű, 26 centiméter vastag vasalt betonból készül. A beruházást az Európai Unió Közlekedésfejlesztési Operatív Programja támogatja.

A legolcsóbb ajánlattal nyertes EMWL konzorcium vezetője az Euroaszfalt Kft., tagjai pedig a Mahíd 2000. Zrt., a W-Mix Kft., valamint a Lavinamix Kft.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik