Üzleti tippek

Nem szabad az apró betűkkel trükközni

Az apró betűs rész a hirdetett termék lényeges tulajdonságát ismerteti, akkor az nem válik a fogyasztói üzenet részévé - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal, ami miatt a Citibank Europe plc. magyarországi fióktelepének ötmillió forint bírságot kell megfizetnie.

A hatósági eljárást a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet (FJSZ) kezdeményezte, és a GVH ötmillió forintos bírságáról szerdán tájékoztatta a közvéleményt.

A Citibank a „0 Ft-os bankszámla” televíziós reklámjában és a metróplakátján 2008. május 26. és június 6. között apró betűs megjegyzésben ismertette az ingyenes számla feltételeit, ami „az olvashatóságot és észlelhetőséget” kétségessé, bizonytalanná tette – állapította meg a versenyhivatal, hozzátéve: ezzel jóval szélesebb fogyasztói kör érdeklődését keltette fel, mint ahányan megfelelnének a bank feltételeinek.

A GVH ugyanakkor kifogásolta, hogy az ingyenesség feltételeinek nem teljesülése esetén a havi díj 3500 forint, ezért az ingyenességről szóló állítás – a hivatal álláspontja szerint – valótlan.

A bírság összegének kiszabásakor a GVH súlyosbító körülményként vette figyelembe azt, hogy az ingyenesség ígérete az átlagosnál nagyobb figyelmet generál, és az intenzív, több hónapig tartó kampánnyal a Citibank jelentős fogyasztói kört ért el. A hivatal enyhítő körülménynek tekintette viszont azt, hogy a reklámokban minden feltétel szerepelt, és a Citibank a jogsértő reklámeszközöket részben az eljárás megindulása előtt, részben az eljárás indításakor önként, feltétel nélkül módosította.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik