Üzleti tippek

Reklámmentessé válhat a spanyol állami tévé

Száműzni akarja a reklámokat az RTVE állami televízióból a spanyol kormány, amely a kereskedelmi tévékre kirótt háromszázalékos adóval ellensúlyozná a bevételkiesést - írta csütörtöki számában az El País című spanyol napilap.

A kereskedelmi csatornák mellett a kormány az audiovizuális szolgáltatásokat kínáló telekommunikációs cégekre is adóterhet ró ki, amely bevételeik 0,9 százalékát érinti. A közszolgálati televízió támogatására ily módon létrejövő alapba idén 477 millió eurós (142 milliárd forintos) bevételt várnak.

A háromszázalékos adó hozzáadódik ahhoz a tíz éve érvénybe lépett ötszázalékos költséghez, amelyet a magántévéknek a spanyol mozi-, rövid-, dokumentum- és rajzfilmek gyártásába kell befektetniük. A befektetési kötelezettségnek köszönhetően a jövőben tévésorozatok is készülhetnek ebből a támogatásból.

A kiegészítő bevételek lehetővé tennék, hogy az állami tévéből teljesen kiiktassák a reklámokat, amelyek időtartamát ebben az évben óránként 10 percnyire csökkentik. A tervek szerint 2010-ben már csak kilenc perc reklám jutna egyórányi tévéműsorra.

A reklámidő „drámai” csökkentéséről szóló terveket José Luis Rodríguez Zapatero miniszterelnök jelentette be a múlt héten, de akkor nem szolgált részletekkel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik