Az egyes médiatípusok közül a mozi a legnagyobb vesztes, a hirdetésekből 740 millió forint folyt be, ami több mint 12 százalékos csökkenés 2007-hez képest. Abszolút számokban minden egyéb médiatípusnál növekedés volt. A legnagyobb felfelé ívelést az online könyvelhette el, mintegy 43,68 százalékkal többet, 20,13 milliárd forintot költöttek a hirdetők e szektorban.
Forrás: MRSZ
A reklámtorta részesedés 2007 óta átrendeződött. A tavalyi adatok alapján a televízió reklámpiaci részesedése egy év alatt 40,1-ről 39 százalékra, a sajtóé 36,2-ről 34,5 százalékra csökkent, míg a rádiós piac minden ténylegesen elköltött száz forintból 5,1 helyett 5,8-at, az online pedig 7,5 helyett kereken tizet szívott fel; a közterületi reklám aránya fél százalékkal, 10,2-re mérséklődött, míg a moziköltés minden kétszázötvenedik forintot vitt el.
Az online piac fejlődött a leginkább, ezen belül is kiemelkedően jól szerepelt a keresőmarketing. Novák Péter, az MRSZ alelnöke az adatok kapcsán elmondta, az idei évre nulla és tíz százalék közötti online hirdetési növekedésre számítanak.