Üzleti tippek

Átvertek a kozmetikumokkal

A GVH összesen 180 millió forint bírságot szabott ki a GVH a Johnson and Johnson és a Beiersdorf Kft.-re. A két cég a reklámokban biztos hatást ígért, ám ezt még a saját kutatási eredményeik sem támasztották alá.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a Johnson and Johnson Kft. ellen azért indult versenyhivatali vizsgálat, mert a vállalkozás több termékéről is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas megállapításokat tett közzé. A cégre 70 millió forint bírságot szabtak ki. Hasonló jelegű jogsértések miatt marasztalta el a GVH a Beiersdorf Kft.-t is, amelyet 110 millió forintra bírságolt.

A bírságok összegének megállapításakor a versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy a kozmetikai piac jelentős szereplőjének számító vállalkozások több terméket és széles fogyasztói réteget érintő, igen intenzív, jelentős költéssel járó, több hónapig tartó reklámkampány révén tévesztette meg a fogyasztókat.

Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Johnson and Johnson az egyik termékcsoportra vonatkozó megtévesztő kijelentést önként eltávolította a honlapról, míg a másik cégnek a csomagolások módosítása kapcsán a bírságon kívül további költségei merülnek fel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik