Üzleti tippek

Négy magyarból három kávéfogyasztó

A magyar lakosság több mint háromnegyede rendszeres kávéfogyasztó, sokan – főként 30 év felett – több csészével is isznak naponta. A kedvenc továbbra is az eszpresszó, olyannyira, hogy az árát sem nézzük – derül ki a Nespresso megbízásából készült felmérésből, mely a magyar kávéfogyasztási szokásokat kutatta.

A Nespresso megbízásából végzett GfK szerint a lakosság 76 százaléka fogyaszt kávét, ebből több mint 60 százalék naponta egy, közel 40 százalék pedig akár több csésze feketét is elkortyolgat.

Ahogy idősödünk, egyre intenzívebb kávéfogyasztókká válunk. 30 éves kor alatt ritkábban, fölötte azonban egyre népszerűbb ez a szokás. A legszenvedélyesebb fogyasztók a 40-60 évesek, de a 60 év felettiek közel háromnegyede is legalább naponta egy csészével megiszik.

Kávéfogyasztási szokásainkat jövedelmünk sem befolyásolja jelentősen: a magas, közepes illetve kis jövedelemmel rendelkező háztartásokban szinte ugyanannyi a nem (22-26 százalék), a ritkán (4-8 százalék) és a rendszeresen kávét fogyasztók (27-33 százalék), illetve a kifejezetten kávéimádók (35-44 százalék) aránya.

Az eszpresszó a favorit

A magyarokra jellemző tradicionális eszpresszófogyasztás napjainkra sem változott. Különösen érvényes ez az idősebb korosztályra – ahol minden korcsoportban 70 százalék feletti arányt ér el az eszpresszófogyasztás – valamint a megrögzött kávéivókra. Az eszpresszó után – jócskán lemaradva – a capuccino következik, ezt a kávétípust inkább a fiatalabbak és a kisfogyasztók részesítik előnyben. A dobogó képzeletbeli harmadik fokán a tejeskávé áll – ez szintén a fiatal korosztály körében népszerű.

Ahogy a fogyasztás gyakoriságát sem befolyásolja az ár, a jövedelem a kávé típusának esetében sem jelentős differenciáló tényező. Legtöbben továbbra is eszpresszót fogyasztanak, érdekes azonban, hogy a magasabb jövedelműek között a cappucinót fogyasztók aránya is jóval magasabb.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik