Üzleti tippek

Elektronikus étkezési utalvány: gyorsabb és egyszerűbb

A vállalkozóknak nem kell többé utalvány-nyilvántartásokat vezetgetni, sem az alkalmazottaknak a pénztárcájukban gyűlő lejárt étkezési utalványok miatt aggódniuk; az elektronikus utalványkártyák leegyszerűsítik az adminisztrációt, és a munkavállalók vásárlásait is megkönnyítik.

Az eddigi papíralapú utalványok helyett egyre inkább elterjedt az ún. elektronikus utalvány a béren kívüli juttatások körében, melyek nemcsak az adminisztrációt egyszerűsítik le, hanem a munkaadók és az elfogadóhelyek költségeit is csökkentik – olvashatjuk a Verlag Dashöfer Adófórumában.

A rendszer mindegyik fél számára előnyös lehet: a cégeknek nem kell rendszeresen kiosztani az utalványokat és mellette nyilvántartásokat vezetni; az alkalmazottnak nem kell a rendelkezésre álló címletek szerint fizetni, annyit “költhetnek” amennyi a vásárolni kívánt áru ellenértéke, az utalvány nem jár le, és elvesztése esetén is csak a kártyát kell pótolni – írja az Optisoft-kártyákat forgalmazó NyRt.
A kártyával való tranzakció a kereskedők helyzetét is leegyszerűsíti, és a pénzhez való hozzáférést is felgyorsítja, ugyanis a kártya kioltja az utalványok összegyűjtésével és postázásával járó adminisztrációs terheket.

Amennyiben elektronikus étkezési utalványt kívánunk alkalmazni, akkor meg kell keresnünk egy olyan céget, amely az ilyen célú kártyák kibocsátását végzi. Célszerű előzetesen tájékozódni az üzleti feltételekről, valamint az elfogadóhelyekről. Könnyen összehasonlítást végezhetünk az interneten a szolgáltatók ajánlataival kapcsolatban. Például: mekkora időtartamig használható egy kártya (ismételt feltöltés), kinek a tulajdona a kártya, felszámított díjak stb. A dolgozók tájékoztatásának pedig fontos tényezője a kártyát elfogadó üzletek címe, illetve darabszáma – tanácsolja a Verlag Dashöfer.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik