Üzleti tippek

Norbi ismét bevenné az országot

Franchise-rendszerben működő Update pékségek lepik el hónapokon belül az országot. A speciális lisztkeverékből készülő péksüteményekkel Norbi az amerikai piac meghódítására is készül.

Büntetlenül nassolhatjuk a jövőben a péksüteményeket – állítja Schobert Norbert, akinek kutatócsapata speciális, növényi fehérrostokból és jórészt proteinből álló, 99 százalékig szénhidrátmentes lisztkeveréket fejlesztett ki. Az Update rendszer a péksüteményeknél, kenyereknél, tésztáknál és édességeknél alkalmazza a speciális lisztet, valamint ezzel készülnek az új, gombamód szaporodó Update pékségek termékei is. A tervek szerint 2010-re országszerte mintegy 350 franchise-rendszerben üzemelő pékség nyílik. Az első fővárosi fecske az Oktogonnál, a McDonald’s tőszomszédságában már üzemel, de nyárra ígérik, hogy szinte az összes bevásárlóközpontban elérhetők lesznek készítményei.

Terjeszkedés itt is, ott is

Norbi azonban nem akar megállni az országhatárnál, megjelenésünkkel egy időben az Egyesült Államokban rendezendő Diabetes Expón mutatkozik be pékségével. Hazánkból egyedüliként vesz részt a kiállításon, ahol díjra is jelölték. Ugyanekkor jelenik meg az amerikai piacon az Update módszert taglaló első könyvével, Norbi: Update Slim Code címmel. A tengerentúli expanzió mellett az európai terjeszkedési tervek között szerepel horvátországi, szlovákiai, szerbiai, osztrák, valamint németországi piacra lépés is.

Schobert Norbertnek nem ez az első próbálkozása. Kísérletet tett gyorsétterem üzemeltetésére és próbálkozott saját ételfutár céggel is. Személyes ellentétek, valamint minőségi problémák miatt azonban ezek a vállalkozások tiszavirág-életűek voltak, noha a Moszkva téri gyorsétterem megnyitóján még étteremláncot vizionált az üzletember. A Norbi név azonban nem csengett túl jól a hazai közönség körében. Ugyanakkor egy korábbi BrandFestivalon tartott előadásában a fitneszguru azt állította, hogy a neve alatt forgalmazott készítményeket sokkal többen kipróbálták már, mint ahányan azt bevallják. Bizonyos körökben ugyanis ciki volt Norbi rudat fogyasztani. A névváltás azonban jótékonyan befolyásolta az eladási adatokat. Az Update név bevezetése a fogyasztók körében a termékek és a brand megerősödését eredményezte, a márkanevet teljesen elfogadták. Így jelenleg mintegy egymillió fogyasztója van a régi/új márkának – állítja az Update Zrt.

Franchise a gyógyír

Egyéb változások is voltak a Norbi-birodalom háza táján az utóbbi években. Norbi szakított a korábbi, minden tevékenységhez külön vállalat elvével. A kft.-k egy részében a vállalkozó-sportember többségi tulajdonosként vett részt, de ahol nem, annak a cégnek az irányítására is nagy figyelmet szentelt. Ez bevallása szerint egyre több idejét vonta el attól, hogy segítsen a kövér embereknek lefogyni. Jelenleg egyetlen vállalat, az Update Zrt. égisze alatt folyik minden tevékenység, legyen az termékfejlesztés, Update tv, webáruház, shop, pékség, café vagy a Rubint Réka szépségszalon.

A gyorséttermi terveket Norbi teljesen feladta, helyette saját tulajdonban lévő első osztályú Update Cafét üzemeltet a szentendrei Duna-korzón. Ennek koncepciójában minőségi diétás ételek, sütemények és figyelmes felszolgálás szerepelnek. „Több kávézó is jelezte, hogy csatlakozna, de egyelőre tart a tapasztalatgyűjtés” – mondta el Schobert Norbert. A vállalkozás többi pillére esetén a szakember lemondott az önálló működtetésről, így bárki nyithat shopot, pékséget vagy éppen Rubint Réka szépségszalont, akinek megfelelő anyagi tőkéje van és ismeri az Update rendszert.

Kérdéses, hogy az ötletgazda miért gondolja életképesebb vállalkozásnak egy olyan pékség vagy kávézó üzemeltetését, ahol a korábbi gyorsétteremhez hasonlóan update termékeket árulnak. Norbi jelzése szerint mindenesetre már négymillió forintból nyitható egy pékség és márkabolt, amely szerinte maximum fél év alatt meg is térül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik