Üzleti tippek

Netfüggők a brit háziasszonyok

admin
admin

2009. 03. 03. 12:00

A kínai felhasználók szabadidejük 44 százalékát töltik a világhálón, ezzel kivívták a leginkább netfüggő nemzet címet a TNS felmérésében. Emellett megdöbbentően sokat interneteznek a brit háziasszonyok is.

Meglepő eredményeket hozott a TNS piackutató cég 16 ország felhasználói körében végzett kutatása. Az adatok szerint a brit háziasszonyok a leginkább netfüggő csoportok közé tartoznak, szabadidejük 47 százalékát töltik a világhálón böngészve. A szigetországi családanyák webmániáját jól mutatja, hogy a diákokat is maguk mögé utasították, akik szabadidejük 39 százalékát töltik a weben. Érdemes megjegyezni, hogy a munkanélküliek körében is 32 százalék ez az arány.

Az egyes országok átlagát vizsgálva a kínaiak vezetnek a webes szabadidő-eltöltésben, a nem munkára és tanulásra szánt idő 44 százalékában interneteznek a távol-keleti ország felhasználói. A rangsor második helyén is egy ázsiai ország, Dél-Korea szerepel, az ottani 18–55 évesek szabadidejük kétötödét töltik a világhálón. A legkevésbé netfüggőnek a több mint 27 ezer felhasználó megkérdezésével készült felmérés adatai alapján a dánok bizonyultak.<#zaras_mm#>

Amikor a felmérés készítői arra kérték a válaszadókat, hogy jelöljék meg, mire használták a világhálót a felmérés előtti hónapban, a legtöbben főként praktikus dolgokról számoltak be. A felhasználók 81 százaléka információt keresett, 76 százalékuk híreket olvasott, de igen sokan voltak az internetes bankolást megjelölők is, a felmérésben szereplők 74 százaléka intézte pénzügyeit a neten.

Meglepő módon a szórakozási célú webhasználat jóval kisebb arányt mutat, így például a megkérdezettek 51 százaléka nézett videoklipeket, 37 százalékuk töltött le zenét, egyharmaduk látogatta a közösségi oldalakat és egyötödük volt kíváncsi felnőtt tartalmakra.

A felmérés alapján az internetezőkben igen nagy a hajlandóság, hogy a weben kötött ismeretségeket átültessék a valós életbe is. A netes ismerősökkel leginkább a németek szeretnek találkozni a valóságban is, 76 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy volt már ilyen „kalandban” része. Míg az interneten töltött időben az élen jártak a kínaiak, addig az ismeretségek áthelyezésében a webvilágból a valósba a lista végén találhatók a távol-keleti ország lakói, „csupán” 40 százalékuk találkozott már olyannal, akit korábban a világhálón ismert meg. A felmérés adatai szerint a megkérdezetteknek átlagosan 17 online barátjuk van és a felhasználók 60 százaléka találkozott a neten megismert személlyel a valóságban is.

A tanulmányból az is kiderült, hogy az egyes országokban igencsak eltér a hagyományos és online médiumok szavahihetőségének megítélése. Nagy-Britanniában például a netes hírportálok a barátok után a második helyen szerepelnek a megbízható információforrások rangsorában. A válaszadók 40 százaléka nagyon szavahihető médiumnak nevezte a webet.
Sokkal kevésbé értékelik a britek a nyomtatott sajtót, csak 23 százalékuk vélekedett úgy, hogy nagyon megbízható forrás. A szigetországban megkérdezettek közül nagyjából ennyien tartják megbízhatónak a Wikipediát is. Leginkább egyébként a finnek bíznak a nyomtatott sajtóban.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

German Chancellor and CDU party leader Angela Merkel (C) addresses supporters after exit poll results were broadcasted on public television at an election night event at the party's headquarters in Berlin during the general election on September 24, 2017.
Germany voted in a general election expected to hand Chancellor Angela Merkel a fourth term, while the hard-right Alternative for Germany (AfD) party is predicted to win its first seats in the national parliament. / AFP PHOTO / Odd ANDERSEN
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.