Üzleti tippek

Ateista reklámra bibliás revans

Ha harc, hát legyen harc, gondolta több brit keresztény csoport is meglátva a Brit Humanista Szövetség januári közterületi kampányát, amely a „Valószínűleg nincs isten, ne aggódjon, élvezze az életet” szlogennel futott.

A szövetség négy hetes kampányának hirdetései mintegy 800 buszon jelentek meg. A 130 ezer fontos „reklámhadjárathoz” hasonló, ám jóval olcsóbb, csupán 30 ezer fontos választ eszelt ki a Trinitárius Biblia Társaság. „Az esztelen így szól szívében: ’Nincs Isten!’ 53.1 zsoltár” jelmondattal futtatja a társaság saját akcióját, s Bibliával jutalmazza azokat, akik emailt küldenek címére, írja a Brandrepublic. A szervezet fontolóra vette a kampány kiterjesztését más reklámfelületekre, amelyekkel a fővároson kívüli területeket is elérnék.

Jóval finomabb hirdetési szkanderbe kezdett a Keresztény Párt, amely a Humanista Társaság jelmondatának kifigurázása mellett döntött. „Biztos, hogy van isten. Csatlakozzon a Keresztény Párthoz és élvezze az életet” szlogennel próbálnak híveket toborozni. Hasonlóan finom humorról tett tanúbizonyságot az Orosz Ortodox Egyház is, amely szintén nem nézte jó szemmel a humanista kezdeményezést. Az egyház a többi szervezethez hasonlóan az autóbuszos hirdetéseket választotta a visszavágásra, a „Higgye el, van isten. Ne aggódjon, élvezze az életet” jelmondatot használva.

A humanista szövetség hirdetésének ötlete Arianne Sherine brit forgatókönyvírótól származik. A hölgy tavaly a The Guardian blogjában tette fel a kérdést, miért ne hirdethetnének az ateisták is, ha az istenhívők megtehetik, és a pokollal riogathatják azokat, akik nem fogadják el Jézus nevét. A kampány közismert ateisták híres mondásait idézte, s a londoni autóbuszok mellett a barcelonai járgányokon is megjelent.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik