Üzleti tippek

Ismét fél áron ehetünk

2009. február 26-án ismét Torkos Csütörtököt rendez a Magyar Turizmus Zrt. A három éve tartó akcióhoz idén már több mint 1100 vendéglátóhely csatlakozott.

A program sikerét jelzi, hogy 2006-os indulása óta megduplázódott a csatlakozó éttermek száma: 2006 – 499, 2007 – 683, 2008 – 1060, 2009 – 1194. Az idei még nem végleges adat, mivel az éttermektől február 24-ig fogad el jelentkezést az MT Zrt. A már csatlakozott éttermek listáját a www.menjunkenni.hu oldalról lehet elérni.

Az MT Zrt. a tavalyi akciót követően online kérdőív kitöltésére kérte a résztvevőket. Az éttermek jelentős része már korábban is csatlakozott az akcióhoz, több mint egyharmaduk mindhárom évben részt vett benne. A válaszadó 490 étterem együttesen több mint 80 ezer főt látott vendégül. A 2008-as akcióban – az MT Zrt. becslése szerint – összességében kb. 180 000 vendég „torkoskodott”.

Kedvező visszhangok

2008. február 7-én, Torkos Csütörtökön az éttermek 83,9 százalékában jóval kedvezőbben, 14,9 százalékában kedvezőbben alakult a vendégforgalom, mint egy átlagos február eleji napon. A bevételek szintén igen pozitív képet mutattak: a vendéglátóhelyek 53,4 százalékában jóval kedvezőbben, 39,5 százalékában kedvezőbben alakultak, mint egy átlagos februári napon. Az akció eredményeképp a vendéglátóhelyek jelentős része várt forgalomnövekedést a Torkos Csütörtököt követő napokon, illetve hosszabb távon is.

Az akcióban részt vevő vendégek jelentős része szintén visszatérő vendég. A megkérdezettek kimondottan elégedettek voltak az akcióval: 2008-ban 92 százalékuk jelezte, hogy szeretne visszatérni az étterembe egy-két hónapon belül, és 98 százalékuk ajánlaná az éttermet barátainak. A válaszadók leginkább a szabályok betartásával voltak elégedettek, átlaga az ötös elégedettségi skálán 4,89. Az ételek és italok minősége 4,78-as, az éttermek hangulata átlagosan 4,71-es értékelést érdemelt.

Az elmúlt években azért akadt néhány kirívó eset is, előfordult, hogy a vendéglátóhely külön étlapot alkalmazott, az italért teljes összeget számolt fel, illetve svédasztalos megoldással élt. Így a tapasztalatokat figyelembe véve az MT Zrt. szigorította az akcióhoz való csatlakozás feltételeit is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik