Üzleti tippek

Sármellék felülírta a balatoni marketingterveket

A Légi Marketing Alapot átmenetileg Buszos Marketing Alappal helyettesítené a Magyar Turizmus Zrt. (MT), mivel jelenleg tisztázatlan a sármelléki repülőtér jövője.

Február 4-én, Balatonfüreden tárgyalt a Magyar Turizmus Zrt. vezetősége a balatoni Légi Marketing Alapban (LMA) érintett önkormányzatok és vállalkozások képviselőivel. A tárgyalásra azért került sor, mert a sármelléki repülőtér eddig kulcsszerepet játszott a régió marketingterveiben.

A szakemberek háromféle forgatókönyvet – pesszimista, optimista és realista – és lehetséges megoldási javaslatot vázoltak fel. A pesszimista forgatókönyv szerint a repülőtér tulajdonosa nem talál új befektetőt, s a repülőteret kénytelenek lesznek bezárni. Az optimista forgatókönyv szerint sikerül új befektetőt találni, aki vállalja az üzemeltetést, kifizeti a reptér adósságait, és még az idei szezonban újraindulhat a légi forgalom Sármelléken. A realista szemléletmód szerint a tulajdonos ugyan talál új befektetőt, de az üzemeltetés átvételével kapcsolatos teendők elhúzódnak, új járatok fogadására pedig csak a szezon végén kerül sor.

Új helyzet, új stratégia

Az új helyzetnek megfelelően a MT új stratégiát javasolt, hogy a régió turizmusa átmenetileg se szenvedje el a repülőtér hiányát. A javaslat szerint a Buszos Marketing Alap helyettesítené a korábbi Légi Marketing Alapot (LMA), a társaság által a szomszédos, illetve közeli országokban folytatott forgalomélénkítő kampánnyal összhangban – a környező országokra koncentrálna.

Akik továbbra is repülővel szeretnének utazni, olyan közeli repülőtereket ajánlanának, ahová a mostani LMA tagok Balaton transzferbuszokat szerveznének, és a Balaton régió szálláshelyeire szállítanák az utazókat. A szolgáltatók készen állnak hozzájárulni az Alap finanszírozásához. Mindezek ellenére mindenki abban bízik, hogy a sármelléki reptér helyzete hamarosan megoldódik. és ismét fogadja a Balatonra érkező járatokat a repülőtér.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik