Üzleti tippek

Hárommillió alatt hirdethetünk a Super Bowlon

Még mindig várják a hirdetőket az év legnagyobb amerikai sport- és marketing eseményére, a februári Super Bowl kupára. A reklámhelyeket értékesítő NBC tévétársaság szakított korábbi elképzeléseivel, így hárommillió dollár alatt megvásárolhatók a reklámhelyek.

Kedd este még mindig volt négy eladásra váró reklámhely a február első vasárnapján zajló amerikaifutball-bajnokság döntője alatt, írja az Adweek. Az NBC Universal Sports and Olympics a 63 darab (94 százalék) harminc másodperces reklámhelyet értékesített az elmúlt egy év alatt.

Sokan az utolsó percre hagyták a vásárlást, egy héttel korábban még 10 hirdetőre várt a társaság. Az értékesítés kapcsán így sem kell szégyenkeznie az NBC-nek. A gazdasági válság begyűrűzése előtt, nem sokkal a pekingi olimpia befejeződését követően a reklámhelyek 85 százalékától már sikerült megválniuk. Sőt, a társaság tucatnyi helyen a rekordnak számító hárommillió dollár/30 másodperces áron adott túl. Ugyan a szervezők reménykedtek benne, hogy minden hely ezen az áron fog hirdetőre találni, elképzeléseikből kénytelenek voltak lejjebb adni, így akad 2,8 illetve 2,7 millió dolláros ár is. Utóbbi a tavalyi kupa alatt értékesített legdrágább árnak számít.

A nagy hirdető közül biztosan láthat lesz a Budweiser, a Hyundai vagy a Pepsi, míg a FedEx és a General Motors már tavaly jelezte, hogy idén távol marad az eseménytől. Érdekesség, hogy több olyan vállalat is él idén a reklámlehetőséggel, amelyek korábban távol maradtak a Super Bowltól, így a virágküldő szolgálat Teleflora vagy az állateledeleiről híres Pedigree szpotjait is élvezhetik majd a nézők.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik