Üzleti tippek

A válságban is jobban fogytak a Jaguárok

A magyarországi autóértékesítés mintegy 10 százalékos visszaesése közben növelni tudta értékesítését tavaly a Jaguar márka.

A Jaguar magyarországi forgalmazója, a Cél Motors adatai szerint 2008-ban 71 Jaguart értékesíttetek, 11 százalékkal többet, mint 2007-ben. A tavaly óta az indiai Tata Motors tulajdonában lévő luxusmárka a nemzetközi piacon 8 százalékos bővülést mutatott fel 2007-hez képest. Oroszországban 50 százalékkal, a Közel-Keleten 25 százalékkal, Kínában 35 százalékkal bővültek a Jaguar eladásai 2008-ban.

A Tata Motors másik luxusmárkájából, a Land Roverből a Cél Motors tavaly 173 darabot adott el Magyarországon, míg 2007-ben 291-et.

Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke a FigyelőNetnek korábban azt mondta: Magyarországon a prémiumautók visszaesése nálunk várhatóan nem a legkisebb gépkocsik megerősödését hozza majd, hanem inkább a középkategóriáét, azokét járművekét, amelyek elég nagyok ahhoz, hogy családi autónak lehessen használni, de a munkába járásra is megfelel.

A Tata adataiból kitűnik: ha a prémiumautók eladása csökken is, egyes igazi luxusmárkák – amelyek vevőköre a felső középosztály fölött helyezkedik el – képesek a növekedésre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik