Üzleti tippek

A kkv-k is érzik a recesszió hatásait

A megkérdezett kis- és középvállalkozások 70 százaléka már érzi a recesszió hatásait, vagy a közeljövőben számít rá, míg 25 százalékuk egyelőre nem tart a gazdasági válságtól. Sőt, 5 százalék fejlődési lehetőséget lát a kialakult világpiaci helyzetben.

A Kampány a Sikeres Vállalkozásokért szervezésében megrendezett Vállalkozók és Cégvezetők Második Országos Csúcskonferenciáján ismertetett felmérés szerint a legtöbben a megrendelések számának csökkenését tapasztalják, 20 százalékuk a vevői pánikot, illetve az erőteljes takarékossági intézkedéseket látja a tendencia hátterében.

A válaszadók 15 százaléka az ügyfelek elvesztése miatt aggódik leginkább, míg 10 százalékuk szerint az árfolyam ingadozása a legnagyobb kockázat. Kisebb mértékben ugyan, de a vállalkozók a fenyegető tényezők közé sorolták a munkahelyen belüli bizonytalan hangulatot, és a kereszttartozásokat is.

A megoldások terén a legtöbben, 30 százalék a tanulást, képzést, innovációt emelték ki. A válaszadók közel egyötöde egyfajta előre menekülést, piaci terjeszkedést tart jó megoldásnak, míg 15 százalékuk a piaci pozíció megerősítését, aktívabb marketingtevékenység folytatását tervezi. Mindezek mellett többen az eladások növelésére, valamint a termék vagy szolgáltatás minőségének javítására koncentrálnának (10 százalék), és vannak, akik a szektor összefogásában (6 százalék) látják a megoldást, és persze akadnak olyan vezetők is akik a kompromisszumokra, az óvatosabb működésre helyezik a hangsúlyt (4 százalék).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik