Üzleti tippek

Megválik reklámarcától a General Motors

Kilenc év után nem hosszabbítja meg a General Motors szponzori szerződését a világ legjobban kereső sportolójával, Tiger Woods-szal. A döntés összefügg a válsággal, de a golfozó is több időt töltene családjával, írja az AdAge.

Tiger Woods amellett, hogy a legjobban fizetett sportoló, szponzorációk révén is a világ legtöbbet kereső sztárja. Csak az utóbbi öt évben több mint 40 millió dollárt tett zsebre a GM-mel kötött szerződésből, s további 60 millió folyt be a kasszába többek között a Nike, az EA Sports, az American Express és a Tag Heuer reklámjaiból.

A GM december 31-vel szünteti meg az együttműködést a golfzsenivel. A vállalat szóvivője véletlen egybeesésnek tartja, hogy a bejelentéssel gyakorlatilag egy időben kért a három legnagyobb autógyártó 25 milliárdos segélycsomagot a kormánytól. Azt azonban elismerték, hogy döntésükben a jelen gazdasági helyzet is szerepet játszott.

Az AdAge megkérdezett egy sportmarketinggel foglalkozó professzort is. A szakértő úgy véli, a lépéssel a vállalat egyértelmű üzenetet küldött: hol és hogyan csökkent kiadásain. Azonban a professzor szerint lehetséges, hogy a „fürdővízzel együtt a cég kiönti a gyereket is”, azaz renoméja is jelentősen csökkeni fog, mivel megválik Amerika ikonikus reklámarcától.

A professzor szerint nem valószínű, hogy a jelen gazdasági helyzetben Woods rövid időn belül újabb autógyártóval kötne szerződést. „Nem is tenne jót az imázsának, ha túl hamar egy másik autómárkához pártolna. Olyan látszata lenne, mintha égető szüksége volna a sportolónak a pénzre, ami nem igaz. ” – tette hozzá a szakértő.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik