Üzleti tippek

Megbírságolta a GVH a Metrót

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt a Metro Kft. egyik, idén januári akcióját népszerűsítő reklámújság, ezért a társaságnak ötmillió forintos bírságot kell fizetnie - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A német tulajdonban álló, Magyarországon tizenhárom áruházat működtető Metro Kft. 2008 január 3-9. közötti akciója keretében különböző műszaki cikkeket kínált kedvezményes áron, amelyről reklámújságaiban, valamint internetes oldalán tájékoztatta a fogyasztókat.

A GVH megállapította: a hirdetett időszakban több áruházban az egész akció ideje alatt nem lehetett megvásárolni az akciós termékeket, vagy pedig olyan alacsony volt az indulókészlet, hogy a reklámozási időszak elején máris készlethiány alakult ki.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint ez a magatartás megtévesztő, hiszen a reklámújságok azt ígérték, hogy az adott termékek a megjelölt időszakban elérhetőek lesznek.

A fogyasztókat megtévesztő akciója miatt a GVH ötmillió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Metro Kft.-t. A bírság összegét növelte, hogy a magyar piac egyik legnagyobb kereskedelmi vállalkozása követte el a jogsértést, ráadásul a Metro ellen már folyt GVH-eljárás, így pontosan tudnia kellett, milyen követelményeket kell teljesítenie, amikor meghirdet egy akciót – áll a közleményben.

Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a megtévesztő tájékoztatás rövid időre vonatkozott, a kifogásolt magatartás kevés termékre terjedt ki, és az áruházak szűk körét érintette.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik