Üzleti tippek

Az Air France bevásárolja magát az Alitaliába

Mintegy 20 százalékos részt vásárol majd az új, átalakított olasz Alitalia légitársaságban az Air France-KLM: a részért - tőkeemelés keretében - 200 millió euró körül fizet majd, értesült az Il Sole 24 Ore, nem jelölve meg az információ forrását.

A mintegy 200 millió euró azon az 1,1 milliárd eurón felül képezi majd az új légitársaság tőkéjét, amelyet a CAI (Compagnia Aerea Italiana) olasz befektetői csoport kész befektetni a régi Alitalia még használható vagyonrészeinek tulajdonáért cserébe.

A CAI az Air France-KLM-et választotta, a légitársaság már meglevő partnersége alapján az Alitaliával. A lap szerint a német Lufthansa – amely a másik befektetőjelölt volt – továbbra is igyekszik meggyőzni az olaszokat, hogy mégis inkább őket válasszák.

Időközben az olasz ipari minisztérium azt közölte, hogy az ezzel megbízott bank kedden ad értékelést a CAI ajánlatáról az Alitalia-vagyonra, majd ez alapján egy különbizottság tesz javaslatot Claudio Scajola ipari miniszternek, akinek végülis jóvá kell hagynia a vagyonrészek eladását.

Az Alitalia sztrájkol

Decemberig minden hatodik járatot töröl az Alitalia, így a napi mintegy 600 járatból száz esik ki – közölte az Alitalia csődgondnoka a tartósnak bizonyuló sztrájkkal kapcsolatban. Kedden is számos járatot törölni kellett a sztrájk miatt, amelyet főként a pilóták és utaskísérők egyes szakszervezetei folytatnak a tervezett új munkaszerződések miatt.

Azok az utasok, akik már megvették jegyüket, visszakapják a pénzüket, ha járatuk nem indulna el – közölte Augusto Fantozzi. Az Alitalia az elmúlt napokban zajló sztrájk miatt mintegy 10 ezer utasának volt kénytelen éjszakai szállást fizetni a járatkiesések miatt.

Minden hatodik járatot törölnek

Hétfőn összesen mintegy 120, Rómából és Milánóból induló járatot töröltek, az akkor nyolcadik napja tartó sztrájk miatt. A munkabeszüntetés főleg a belföldi útvonalakat érinti, de néhány nemzetközi járat sem indult.

A dolgozók a jövőbeli új tulajdonos, az olasz CAI befektetési csoport foglalkoztatási terve, a tervezett új munkaszerződések ellen tiltakoznak.

A CAI az Alitalia “használható részeit” egyesíteni akarja egy kis olasz légitársasággal, az Air One-nal, miközben keresnek olyan nagy, nemzetközi légitársaságot is, amely hajlandó lenne kisebbségi részt venni az új Alitaliából. Az Il Sole 24 Ore – forrásmegjelölés nélkül – közölt keddi értesülése szerint a CAI az Air-France-KLM-et szemelte ki arra, hogy 20 százalékos részt vegyen az Alitaliában, tőkeemelés keretében, mintegy 200 millió euróért.
A tervek szerint december 1-jén startoló új légitársaság 12 ezer embert venne át a “régi” Alitaliától, és 3250 munkahelyet megszűntetne.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik