Üzleti tippek

Valódi érték

A legnagyobb kihívás, hogy sikerül-e olyan CSR-témaköröket találni, amelyek valódi hasznot hoznak a vállalat számára – véli a Hulladéksors főszerkesztője, Németh I. Gergely.

– A közszolgáltatóknak mely területeken kell előtérbe helyeznie a vállalati felelősségvállalás szempontjait?

A vállalatok felelőssége abban a legnagyobb, hogy az általuk biztosított szolgáltatásokat minél fenntarthatóbb alapokon nyújtsák. Figyelniük kell arra, hogy ne a természet rövid távú kizsákmányolása révén aknázzák ki a vízforrásokat, gondoskodniuk kell a szolgáltatási területükön keletkező szennyvíz kezeléséről és mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy az eladott áram mennyiségén belül növekedjen a megújuló források hasznosításával megtermelt villamok energia részaránya. Fontos lenne az is, hogy az eredményeiket a fogyasztóikban is tudatosítsák, sőt, rendszeres szemléletformálással felhívják a figyelmüket arra is, hogy ők mit tehetnek az erőforrások pazarlásának csökkentése érdekében.

– Hazánkban melyek a legnagyobb kihívások?

A CSR szempontjából mindig azt tekintem legnagyobb kihívásnak, hogy sikerül-e olyan témaköröket találni, amelyek egyre gyakrabban hoznak valódi – anyagilag nem feltétlenül mérhető – hasznot a vállalat, illetve a célközönség számára. Sajnos sokszor előfordul, hogy CSR címszó valójában alig burkolt marketingtevékenységet takar, s amennyiben ez a közvéleményben tudatosul, az az adott cég, illetve a CSR-tevékenység megítélését is nagyon leronthatja.

– A hulladékgazdálkodás területén melyek a piaci szereplők legfontosabb felelősségi körei?

A hulladékgazdálkodás CSR-szempontból speciális helyzetben van más ágazatokhoz képest, hiszen tevékenysége – amennyiben megfelelő színvonalon űzik – önmagában a környezet, valamint a természetes erőforrások védelmét szolgálja. Elég a szelektív hulladékgyűjtésre, a hulladékhasznosításra, illetve a másodlagos nyersanyagok egyre növekvő szerepére gondolni az élet minden területén. Ugyanakkor a legtöbb embernek a hulladékgazdálkodás szó elhangzása esetén mégsem ez jut az eszébe, hanem az illegális hulladéklerakás, a színesfémlopások vagy éppen egy-egy jelentős társadalmi ellenállás kísérte nagyberuházás. Éppen ezért az ágazat cégeinek PR- és CSR-tevékenysége keretében célszerű arra koncentrálni, hogy a számukra fontos érdek- vagy embercsoportokat arról győzzék meg, hogy tevékenységük a könyezet és a társadalom számára egyaránt hasznos.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik