Üzleti tippek

Leállt a KrasAir

Leálltak az orosz KrasAir légitársaság gépei egy-két járat kivételével pénteken, a légi személyzet túlnyomó többsége sztrájkba lépett, mivel augusztus óta nem kapott fizetést.

A KrasAir – az AiRUnion légiszövetség legnagyobb társasága – ellen több cég is csődeljárást kért már, de a válságstáb vezetője, továbbá Borisz Abramovics, az eddigi fő magánrészvényes többször leszögezte, hogy csak a társaságok engedélyét vonják meg a téli menetrend beindulásával, de jogi személyekként fennmaradnak, és azon lesznek, hogy kifizessék az adósságaikat.

Borisz Abramovics – aki fivérével az Airbridge cégben lévő része folytán a Malév 49 százalékos tulajdonosa – október 13-án a Vedomosztyi című orosz üzleti lapban hangsúlyozta: az AirUnion szövetség és a Malév között összefüggés nincs, az egyik nem érinti a másikat, mivel nem visznek pénzt az egyik társaságból a másikba. Kijelentette azt is: nem áll szándékában eladni a Malévban tartott részét.

Az összeg, amellyel a KrasAir személyzetnek tartoznak, mintegy 200 millió rubelt tesz ki. Ezt a korábbi megállapodások értelmében a moszkvai önkormányzat tulajdonában lévő Atlant-Sojuz társaságnak kellene kifizetnie, és erről született is megállapodás Vitalij Vancevvel, az AiRUnion szövetség válságának kezelésére az orosz kormány által létrehozott stáb vezetőjével. Az ígéret azonban nem teljesült.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik