Üzleti tippek

Felmentették a Klub Rádiót

Mégsem sért vallási meggyőződést és ezzel törvényt a Klubrádió egyik hirdetése - döntött saját korábbi határozatát megváltoztatva az ORTT. A csak a közízléssel ellentétes hirdetések elleni fellépés nem hatósági, hanem önszabályozó szervezetekre háruló feladat – tette hozzá a médiahatóság.

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) azt a reklámot vizsgálta, amely szerint „az első napon lőn világosság, aztán az ég, a szárazföldek. A negyedik napon megteremtette az Úr a napot és a csillagokat. Az ötödik napon benépesítette a vizeket halakkal, az eget madarakkal, míg a hatodik napon megteremtette az embert”, majd arra biztatta a hallgatókat, hogy „a hetedik napon” vásároljanak egy bizonyos lapot.

A korábbi határozat szerint „a keresztény felfogás szerint a Bibliában maga az Isten szólal meg, mintegy kinyilatkoztatásként. A Biblia írói tehát Isten szavát, üzeneteit írták le könyveikbe, hiszen Isten lelkével maga vezette, irányította e könyvek íróit”, így a nem szó szerinti feldolgozás is sérthette a keresztény hívők vallásos meggyőződését, érzületét – indokolt a testület.

Ezzel szemben az ORTT többsége az új eljárásban jogszabálysértőnek minősítette a korábbi határozatot, mert az nem vette figyelembe a lelkiismereti szabadság, a vallásszabadság és a véleménynyilvánítási szabadság elveit. A médiahatóság arra is rámutatott: ezeket a reklámokat igen gyakran érezzük ellentétesnek a közízléssel, ám a közízléssel ellentétes hirdetésekkel szembeni fellépés nem hatósági, hanem – például – az önszabályozó szervezetekre háruló feladat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik