Üzleti tippek

Az osztrákok nem lépnek vissza a Cargo-vásárlástól

A Rail Cargo Austria (RCA) jogilag érvényesnek tekinti a MÁV Cargo megvételére kötött szerződést, és a maga részéről biztosan teljesíteni fogja azt - szögezte le kedden az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) leányvállalata, amely több mint százmilliárd forintos privatizációs megállapodást írt alá a MÁV teherszállítási üzletágának megvásárlásáról az év elején.

Létezik egy jogerős szerződés, amelyhez az RCA a maga részéről teljes bizonyossággal tartja magát – áll az MTI bécsi irodájához is eljuttatott nyilatkozatban, amelyet a cég azokkal a magyarországi lapértesülésekkel kapcsolatban adott ki, amelyek szerint az osztrák vállalat ki akar lépni a MÁV Cargo privatizálásából.

A cég hangoztatta azt is, hogy időben megtesz minden szükséges lépést arra, hogy az Európai Unió versenyjogi hatóságának vizsgálata az adásvétel ügyében a lehető legrövidebb időn belül kedvező eredménnyel záruljon. Veszélybe került az osztrák állami vasút (ÖBB) és a MÁV által megkötött privatizációs szerződés a teherszállítási üzletág megvásárlásáról – írta a keddi Magyar Nemzet, amely úgy tudja, hogy az osztrák vasútnál már keresik a jogi kiskaput, amelyen keresztül jelentős kártérítés nélkül kihátrálhatnak az üzletből.

A napilap cikke emlékeztet arra, hogy a privatizációs szerződés aláírása óta eltelt időben keveset lehetett hallani az osztrák vasúttársaság szándékairól. A felek hivatalosan az Európai Unió versenyhatósági vizsgálatának az eredményére várnak. A Magyar Nemzet úgy értesült, hogy e mögött a hallgatás mögött mára már az osztrák menedzsmentnek az a döntése húzódik meg, hogy elhatározták: kiszállnak a MÁV Cargo privatizálásából.

A lap bécsi forrása szerint a kérdés már eldőlt, csupán az vitatott, hogyan bonthatja fel a Rail Cargo Austria a legkisebb anyagi és erkölcsi veszteséggel a magyar vasúttársasággal kötött szerződést. A MÁV Zrt. és a MÁV Vagyonkezelő Zrt. tavaly május 29-én nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett a tulajdonában lévő MÁV Cargo Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának értékesítésére. Az első fordulóban 12-en tettek indikatív ajánlatot, a második fordulóba jutott 7 pályázó közül pedig végül négyen adtak be ajánlatot: a Cargo Central Europe Konzorcium, a New World Resources Transportation B.V., a Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma, a Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma.

A privatizációs pályázat első helyezettje a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma lett 102,5 milliárd forintos ajánlatával. A konzorcium a vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget. A szerződést 2008. január 2-án kötötték meg, hatályba akkor léphet, ha az uniós versenyhivatal jóváhagyja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik