Üzleti tippek

Duna TV: nincs döntés elnökügyben

Szeptember 11-re halasztotta a Duna Televíziót felügyelő közalapítvány kuratóriumi elnöksége a döntést arról, kezdeményezi-e, hogy pályázat nélkül nyerhessen el újabb négyéves mandátumot Cselényi László köztévéelnök - tudta meg az MTI a testület ülése után több tagtól.

A halasztás oka, hogy “mindenki ott lehessen a döntéshozatalnál” – magyarázta Simkó János kuratóriumi elnök, megerősítve az MTI azon értesülését, miszerint négy ellenzéki elnökségi tag levélben jelezte, nem vesz részt az ülésen. A kuratóriumi elnök közlése szerint a tanácskozáson – noha nem voksoltak erről – a többség amellett volt, hogy a tévéelnök újabb négyéves mandátumot kaphasson. A távolmaradók az MTI információi szerint azt pártolnák, ha pályázatot írnának ki a posztra.

Teljesülhetnek a tervek

A kuratóriumi elnök megjegyezte, az ülésen elfogadták a Duna Televízió első féléves gazdálkodásáról szóló beszámolót, amely alapján reális, hogy teljesül a társaság idei üzleti terve; szintén elfogadták a közalapítvány tavalyi országgyűlési beszámolóját, valamint a tévéelnök pályázatában foglaltak időarányos teljesüléséről szóló beszámolót.

Cselényi László – akinek elnöki mandátuma jövő február közepén jár le – június elején nyilatkozott úgy, hogy vállalná újabb négy esztendőre a közszolgálati médium vezetését.

Simkó János akkor arról beszélt: szeptemberben születhet döntés arról, hogy kezdeményezik-e Cselényi László újrázását; a kérdésben lényeges szempont lesz, hogy – a hónap végére beterjesztendő tervében – milyen megoldásokat javasol a menedzsment a televízió megbillent gazdálkodási egyensúlyának helyreállítására. Emlékeztetett arra: a tavalyi évet közel 400 milliós mínusszal zárta a társaság, az idei üzleti tervben is mintegy 250 milliós deficit szerepel.

Megtakarítások minden téren

A nem sokkal később megjelent hírek szerint összesen félmilliárdos költségcsökkentést, illetve bevételnövelést vár a Duna Televízió menedzsmentjétől a felügyelő közalapítvány kuratóriuma.

A humánerőforrás-gazdálkodásban 300 milliós, a műsorstruktúra átalakításával pedig harmadekkora megtakarítást várnak; további 30-50 millió forintot kell előteremteni abból, hogy a menedzsment “vonzó üzleti ajánlatokat” dolgoz ki “magyar többségi tulajdonú és a Kárpát-medencei régióban dinamikusan befektető vállalatok számára”, így növelve a reklám- és szponzorbevételeket.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik