Üzleti tippek

Növekedhet a kártyaelfogadóhelyek száma

B2B kampányt indít a MasterCard, amely során a jelenleg kártyát még el nem fogadó üzlettulajdonosokat igyekeznek meggyőzni a plasztiklapok előnyeiről.

A DM- és PR-eszközökre épülő kampányt az indokolja, hogy hazánk jelentős elmaradásban van a kereskedői elfogadóhelyek számát tekintve: a kívánatos 60 ezer helyett jelenleg csupán 30 ezer üzletben fizethetünk bankkártyával.

Meggyőző kampány

Amint azt Mihalszky Anikó, a MasterCard marketingmenedzsere elmondta, a kezdeményezés nem előzmények nélküli: 2007-ben Veszprémben és Debrecenben tesztelték a kampányt, melynek köszönhetően az elfogadóhelyek száma 100 százalékkal növekedett. 2008-2009-ben a programot további 25 városban próbálják ki.

A kampány szakmai koordinálását a Pektocon Kft. valósítja meg, a DM-anyagokat a Crane International készíti, míg a sajtókapcsolati munkát a LocalTime Budapest munkatársai végzik.

A fővárosban is kipróbálják

A kampány telefonos igényfelméréssel és a DM-anyagok kiküldésével kezdődik, ezután a pénzintézetek munkatársai keresik meg a program céljai iránt nyitott kereskedőket. Amennyiben sikerül megállapodniuk, megkötik a kártyaelfogadásra vonatkozó szerződést.

A hálózatba újonnan bekötött üzletek számára a MasterCard bankkártyahasználat-ösztönző kampányt szervez, mely során a programban részt vevő összes városban promóciós eszközökkel népszerűsítik az új kártyaelfogadó kereskedőket. Ezekben az üzletekben a kampány ideje alatt minden vásárló, aki MasterCard és/vagy Maestro kártyával fizet, lehetőséget kap arra, hogy részt vegyen a MasterCard nyereményjátékában.

A 2008-ban a tatabányai, az egri, a nyíregyházi, a pécsi, a szegedi, a székesfehérvári és a budapesti kereskedőkhöz jutnak el a kampány képviselői; 2009. januártól pedig további tizennyolc város: Esztergom, Kecskemét, Nagykanizsa, Sopron, Salgótarján, Szekszárd, Békéscsaba, Debrecen, Gyöngyös, Győr, Kaposvár, Dunaújváros, Szombathely, Miskolc, Szolnok, Zalaegerszeg, Siófok és Balatonfüred üzletei kerülnek sorra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik