Üzleti tippek

Sovány nőkkel érdemes reklámozni

A Dove ugyan kísérletet tett arra, hogy átlagos testalkatú nők is szerepeljenek a hirdetésekben, egy friss kutatás szerint még mindig a vékony nők a nyerők, hacsak nem édességet szeretnénk eladni, írja az Adage.

A Dove „Valódi szépség” kampánya inspirálta azt a kutatást, amelyben a professzorok arra keresték a választ, milyen típusú nőkkel érdemes hirdetni a különböző termékeket és szolgáltatásokat. A vizsgálat tanúsága szerint ha vékony nő szerepel a hirdetésben, a fogyasztók jobban kedvelik az adott márkát – legyen szó divatcikkről vagy elektronikai termékről -, de önmagukat kevésbé szeretik.

Sovány nőkkel leginkább alacsony zsírtartalmú és kalóriaszegény termékek vásárlására lehet ösztönözni a fogyasztókat. A vizsgálatban részt vett nők 40 százaléka vékony modellek láttán lemondott a felkínált édességről. A 18 és 24 év közötti nők pedig a modellek láttán kifejezett negatív érzéssel voltak a saját szexuális vonzerejükről, súlyukról és fizikai állapotukról, mint azelőtt, hogy megtekintették volna a hirdetéseket.

Érdekesség, hogy a negatív érzések ellenére a hölgyek sokkal jobban kedvelik az olyan hirdetéseket, amelyekben vékony nők szerepelnek, s nagyobb valószínűséggel vásárolnának ilyen modellek által reklámozott termékeket is. Ráadásul a soványabb testalkatú nőkkel készülő termékek kapcsán a márkák értékelése is jobb volt, mint amit az átlagos alkattal rendelkezőkkel készülő reklámoknál mértek. A kutatást végzők szerint jól meg kell gondolniuk a hirdetőknek, milyen modelleket használnak annak érdekében, hogy a profitot is maximalizálják, de a fogyasztóban is jó érzéseket keltsenek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik