Üzleti tippek

Kétszázmillió az átlagos marketinges kereset

Másfél millió dollárt, azaz több mint kétszáz millió forintot keresett tavaly átlagosan egy marketingvezető az Egyesült Államokban, derül ki az Advertising Age legfrissebb kutatásából. A Dell marketingese kétmilliárd felett vitt haza.

15,5 millió dollárt, valamint hárommillió dolláros bónuszcsomagot kapott tavaly Mark Jarvis, a Dell marketingigazgatója. A vezető emellett egy kisrepülőgépet is használhatott, megkönnyítendő az ingázást a texasi iroda és kaliforniai otthona között. Jarvis a dobogó legfelső fokán áll azon a listán, amely 100 vállalat marketing-csúcsvezetőinek fizetését gyűjtötte össze.

A tíz legjobban fizetett főnök 2007-ben átlagosan mintegy 4,8 millió dollárt (kb. 700 millió forintot) tehetett zsebre. Az összeg egynegyede a valós jövedelem, egynegyede bónuszokból és egyéb, nem pénzbeli juttatásokból származott, míg a fennmaradó hányad részvények formájában vándorolt a vezetőkhöz. Az így megszerzett jövedelem mintegy 8,1 százalékkal magasabb, mint amihez egy évvel korábban juthattak hozzá a marketingesek. Ennek ellenére nem tekinthető álompozíciónak a marketingvezetői poszt, mivel a 100 vizsgált vállalatból 28-nál váltak meg egy év után a főnöktől.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik