Üzleti tippek

Feladja tengerentúli járatait a Malév

Az emelkedő olajár nyomása és az általános gazdasági recesszió miatt a Malév a jövőben kapacitásait és erőforrásait európai hálózatára koncentrálja, és a téli menetrendtől kezdődően megszünteti veszteséges hosszú távú járatainak üzemeltetését – közölte a légitársaság.

A döntéssel együtt a Malév átalakítja flottáját: az európai viszonylatokon a már kipróbált középtávú B737 NG gépek mellett a téli menetrendben forgalomba álló, költséghatékony és környezetkímélő Q400-as turboprop repülőgépek szállítják majd az utasokat; utóbbiak a CRJ és a fokozatosan a forgalomból kivonni szándékozott Fokker 70-es gépeket váltják ki.

A Malév két, B767-es gépét is kivonja flottájából, és egyben megszünteti veszteségesen üzemelő hosszú távú járatait – a New York-it és a torontóit. A kerozin drágulása miatt ma egy B767-essel repült Budapest – New York – Budapest légi út üzemeltetési költsége utanként 7 millió forinttal kerül többe, mint egy évvel korábban – indokolja döntését a légitársaság. Az utolsó járat a torontói útvonalon szeptember 21-én, míg a New York-in október 25-én száll fel Budapestről.

A Malév utasai továbbra is utazhatnak Malév-jeggyel és Malév-kóddal az Egyesült Államokba a oneworld-tag American Airlines által üzemetetett járatokkal. A Malév szövetségi és code-share partnere közös járatként Brüsszelt, Párizst, Frankfurtot és Zürichet köti össze New Yorkkal és Chicagóval.

A flotta átalakítással egy időben a Malév újrapozicionálja útvonalhálózatát. A jövőben a növekvő kelet-európai piacokra kíván koncentrálni a cég – olvasható a társaság közleményében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik