Üzleti tippek

Alig költenek a cégek marketingre

A cégek éves árbevételüknek átlagosan mindössze 3 százalékát költik marketingtevékenységekre. Az elmúlt években folyamatosan nőtt a vállalatok működésében a marketing szerepe, de ezt egyelőre sem a szervezeti döntéshozatalban való szerep sem az éves ráfordítások nem tükrözik.

A cégek éves árbevételüknek átlagosan mindössze 3 százalékát költik a piacra jutás és/vagy piaci jelenléttel kapcsolatos tevékenységekre – derült ki a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) megbízásából készített felmérésből.

A kutatás megmutatta, hogy a marketing szerepe az elmúlt években folyamatosan nőtt, ugyanakkor ezt nem minden esetben követte a szervezeti struktúrába való megfelelő illesztés. Még ma is a vállalatok 40 százalékának nincs önálló marketing szakterülete, amelynek legtöbbször ennek költséges voltát, és a megfelelő szakemberek hiányát jelölték meg indokként a válaszadók.

A megkérdezett vállalatok mindössze 40 százalékánál volt meghatározó szerepe a marketingnek a cégek stratégiai döntéshozatali folyamatában. Szerencsésnek tekinthető ugyanakkor, hogy a cégek kétharmadánál, ahol rendelkeznek ilyen feladatokat ellátó szakterülettel, ott a funkció közvetlenül a felsővezető/felsővezetés irányítása alá tartozik (78 százalék).

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik