A cégek éves árbevételüknek átlagosan mindössze 3 százalékát költik a piacra jutás és/vagy piaci jelenléttel kapcsolatos tevékenységekre – derült ki a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) megbízásából készített felmérésből.
A kutatás megmutatta, hogy a marketing szerepe az elmúlt években folyamatosan nőtt, ugyanakkor ezt nem minden esetben követte a szervezeti struktúrába való megfelelő illesztés. Még ma is a vállalatok 40 százalékának nincs önálló marketing szakterülete, amelynek legtöbbször ennek költséges voltát, és a megfelelő szakemberek hiányát jelölték meg indokként a válaszadók.
A megkérdezett vállalatok mindössze 40 százalékánál volt meghatározó szerepe a marketingnek a cégek stratégiai döntéshozatali folyamatában. Szerencsésnek tekinthető ugyanakkor, hogy a cégek kétharmadánál, ahol rendelkeznek ilyen feladatokat ellátó szakterülettel, ott a funkció közvetlenül a felsővezető/felsővezetés irányítása alá tartozik (78 százalék).