Üzleti tippek

Irány Szófia

admin
admin

2008. 07. 08. 12:00

A bolgár Star FM vezérigazgatójaként folytatja pályafutását nyártól a Sláger kereskedelmi vezetője. Földes Ádám szerint komoly potenciál rejlik a rádiós piacban.

– Kétszeresen is komoly kihívás elé nézel, hiszen feljebb lépsz a ranglétrán, és egy nemrég induló rádió vezérigazgatója leszel, ráadásul nem itthon, hanem Bulgáriában kell helytállnod. Várod már?

– Igen, mert a bolgár médiapiacon való szerepvállalás nem akármilyen kihívás, elég, ha csak arra gondolunk, hogy az ottani viszonyok körülbelül a tíz évvel ezelőtti magyar valóságnak felelnek meg. A rádiós piacon például még nincs egységes hallgatottságmérés, nincsenek jelen az országban a világ vezető médiaügynökségei, azok legfeljebb csak partnercégeiken keresztül képviseltetik magukat, esetleg Romániából intézik a médiavásárlásokat.

– Az Star FM, amelynek vezérigazgatója leszel, kicsit másabb zenét sugároz, mint a Sláger. Elsősorban a rockra koncentrál. Ez a stílus közel áll a szívedhez?

földes Ádám kedvencei

Tévé: Spektrum, RTL Klub
Újság: HVG, Figyelő, Világgazdaság
Netes portál: Index, Origo
Könyv: Exodus
Film: Keresztapa
Zene: R&B és a hiphop
Hobbi: kutya, art deco bútorok, utazás

– Az adó klasszikus rockot, azaz a 80-as, 90-es évek legnagyobb rockslágereit játssza, ezeket itthon is lehetett hallani a Slágerben. Szeretem ezt a zenét, bár az R&B-t és a hiphopot is kedvelem, ami azért a Sláger kínálatától is távol állt. A zenei ízlésvilágom tekintetében az Emmis New York-i Hot97 adója lenne a legkedvezőbb számomra, de hát most nem erről van szó. A Star FM egyébként célcsoportját tekintve is hasonlít a Slágerhez, igaz, elsősorban a 25 évesnél idősebb férfiakhoz szól. Az Emmis másik két bolgár adója közül a Fresh főleg fiatalabbnak szól, az FM Plus pedig a teljes korosztálynak, azaz a három adó együttesen a teljes népességet megszólítja.

– Országos adónak számít a Star FM?

– Igen, de nem úgy, mint a két nagy hazai kereskedelmi adó, hanem a Juventushoz és a Rádió 1-hez hasonlóan hálózatosan éri el az országos lefedettséget.

– Mit vár el tőled az Emmis?

– Mostantól nekem kell irányítani az adó elindulását. A folyamat már elkezdődött, ennek keretében fel kell építeni a céget: jelenleg 16-an dolgoznak a társaságnál, de még legalább ennyi munkatársra lesz szükség: sales, programing és adminisztrációs területen.

– A vezetők válogatásban már te is részt vettél?

– A sales igazgató kinevezésében még nem, a programigazgató esetében viszont már nekem is volt beleszólásom.

– Az új csapatodat slágeres kollégákkal is erősíted?

– Nem, bár jó lett volna. Egy-két embert szívesen vittem volna, nehezen válok meg a csapattól.

– A család veled tart?

– Igen, ők velem együtt költöznek majd Szófiába.

– Mennyi ideig szól a megbízásod?

– Két-három évig, de ez a későbbiekben változhat.

– A feladatod kiterjedhet a többi Emmis-adó irányítására is?

– Jelenleg nem, de elképzelhető, hogy a jövőben country managerként dolgozom majd, erre kaptam opciót. Igaz, ehhez előbb szükség van arra, hogy az Emmis a már említett két másik adójában is száz százalékra növelje tulajdonrészét, hiszen egyelőre „csak” többségi tulajdonos, de folynak a tárgyalások.

– A bolgár reklámpiac 365 millió euróra rúgott 2007-ben, ez közel 30 százalékos növekedést jelent a korábbi évhez képest. A rádiós reklámpiac is hasonló mértékben bővül?

– 2005-ben még valamelyest csökkentek a bevételek, azóta viszont növekedés tapasztalható. Információim szerint legutóbb két számjegyű volt a bővülés. Az tény, hogy a bolgár reklámpiac jelenleg nagyon tévéorientált, becsült adatok szerint 65 százalék a televíziók részesedése a reklámtortából. Kifejezetten erős a közterületi piac, a nyomtatott sajtó viszont lényegesen gyengébb, mint Magyarországon. A rádiók fejlődését jelzi, hogy az elmúlt években olyan nagy cégek jelentek meg az Emmis mellett Bulgáriában, mint az SBS és a News Corporation.

– Tíz év után távozol a Slágertől, ahol 2002-től vezetted a kereskedelmi részleget. Mit tekintesz a legnagyobb sikernek?

– Megdupláztuk az árbevételünket, s ez a rádiós reklámpiac alakulását tekintve nem rossz eredmény. Mindezt egy jó társasággal együtt értük el. Amikor engem kineveztek kereskedelmi igazgatónak, teljesen új osztályt kellett kialakítani, ez a csapat azóta szinte változatlan felállásban végzi munkáját.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

CHICAGO, IL - AUGUST 13: Four-year-old Leo Griffin leaves a protest against the alt-right movement held to mourn the victims of yesterdays rally in Charlottesville, Virginia on August 13, 2017 in Chicago, Illinois. One person was killed and 19 others were injured in Charlottesville when a car plowed into a group of activists who were preparing to march in opposition to a nearby white nationalists rally. Two police officers were also killed when a helicopter they were using to monitor the rally crashed.   Scott Olson/Getty Images/AFP
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.