Üzleti tippek

Terminátorral a klímaváltozás ellen

Kis lépés az embernek, nagy lépés az emberiségnek – akár ez is lehetne a szlogenje a klímaváltozás ellen idított, Together elnevezésű nemzetközi kampánynak, amelyhez híres poltikusok mellett számos cég és nonprofit szervezet adja a nevét.

Már nemcsak a filmekben, hanem a valóságban is a világ megmentésére vállalkozik Arnold Schwarzenegger. Tony Blair nyomdokaiba lépve, Kalifornia állam kormányzója is teljes mellszélességgel támogatja a Together (Együtt) elnevezésű, a klímaváltozás ellen indított kampányt. Június 5-én, az összefogás egyesült államokbeli, illetve nemzetközi startjánál a „Terminátorhoz” csatlakozott New York polgármestere, Michael Bloomberg és Ban Ki Mun, az ENSZ főtitkára.

A Together olyan egyszerű termékeket, szolgáltatásokat, illetve új kezdeményezéseket népszerűsít, amelyek mérhető energiamegtakarítást eredményeznek. A kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a sok apró lépés (például az energiatakarékos izzók és háztartási gépek használata, a jó szigetelés, az elektromos eszközök rendszeres kikapcsolása stb.) óriási jelentőségű a klímaváltozás megállításában.

Az akciót tavaly indították útjára Nagy-Britanniában, többek között Gordon Brown miniszterelnök, Tony Blair korábbi brit kormányfő és Boris Johnson londoni főpolgármester támogatásával.

Nemcsak politikusok, hanem vállalatok is a nevüket adják a klímaváltozás elleni megmozduláshoz. A tengerentúlon nyolc jelentősebb márka csatlakozott a kezdeményezéshez, közte a kampány céges társalapítója, a JP Morgan Chase, a Dell informatikai óriás és a MySpace online közösségi oldal. Továbbá Amerika-szerte hét város és nyolc nonprofit szervezet állt ki jelen pillanatig a mozgalom mellett, például az Amerikai Vöröskereszt New York-i szervezete vagy az Országos Vadvédelmi Szervezet. A kampány médiapartnereként az MTV, a Fox Tv és a Time Warner vállalta, hogy szélesebb körben is „hirdeti az igét”.

A Together kampány

1. Hagyományos helyett energiatakarékos izzók használata
2. Falak és tetők szigetelése
3. A régi mobilok visszaváltása
4. Energiatakarékosság
5. Mosás 30 fokon
6. „Zöld” hitelkártya igénylése
7. Környezettudatos vezetés
8. Készenléti állapot helyett az elektronikai eszközök kikapcsolása
9. Villany leoltása, ha nincs rá szükségünk
10. Csak a szükséges mennyiségű víz felmelegítése
11. A termosztát egy fokkal alacsonyabbra állítása
12. A régi háztartási gépek lecserélése energiatakarékosakra
13. Napelem használata

„Nagy lépést teszünk a jobb és tisztább jövő felé azzal, hogy az amerikaiaknak megmutatjuk a klímaváltozás elleni harc fontosságát” – mondta Schwarzenegger. „Nagyon örülök minden olyan sikernek, amelynek segítségével »hasta la vistát« mondhatunk a klímaváltozásnak” – tette hozzá terminátorosan az osztrák születésű egykori akcióhős. Sikerekben pedig nincs hiány. A Together szerint a kampánynak köszönhetően Nagy-Britanniában mindössze egy év alatt több mint félmillió tonnával csökkent a szén-dioxid-kibocsátás és százmillió fonttal a háztartások kiadásai. A szigetországban egyebek mellett a Barclaycard, a BSkyB, a Coca-Cola, a Marks & Spencer, az O2, a Tesco és a Warner Bros. támogatja az akciót.

„Meggyőződésem, hogy amint az amerikai fogyasztók felfedezik, mennyire egyszerű is a részvétel a klímaváltozás megállításában, még látványosabb eredmények lesznek, mint Nagy-Britanniában” – nyilatkozta Steve Howard, a Togethert kezedeményező The Climate Group vezérigazgatója.

A tervek szerint a kampány a következő hónapokban a világ minden részére kiterjed. Az egyik legnagyobb cél az, hogy a Together az üvegházhatást kiváltó gázok legnagyobb kibocsátói, vagyis Kína, India és Ausztrália lakosaihoz is eljusson.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik