Üzleti tippek

Újság neve nem lehet Metro

Egy jogerős magyar bírósági ítélet szerint a Metro szóvédjegy az áruházlánc kizárólagos tulajdona, ezért az ingyenes lapok nem használhatják ezt az elnevezést. A két nemzetközi nagyvállalat alkujától függ, mi lesz az újság neve – írja a Népszabadság.

Néhány héten belül lezárulhat a Metro áruház kontra Metro újság közötti névvita, bár az időközben nemzetközivé vált egyezkedés kimeneteléről az ingyenes lap hazai kiadójának vezetője egyelőre nem tudott nyilatkozni. Hivatal Péter, az MTG Metro Gratis Kft. vezérigazgatója mindazonáltal azt reméli, hogy a naponta 330 ezer példányban megjelenő ingyenes hírújság címét és logóját, ha kisebb módosítások árán is, de megőrizhetik.

A jogvita túlnőtt a két magyarországi vállalkozáson – adta meg az intézkedés elmaradásának okát Hivatal Péter. Miután több országban is folyt hasonló védjegybitorlási per, és nem mindenütt ugyanazzal az eredménnyel zárult, a két nagyvállalat úgy döntött, hogy peren kívüli egyezséget keres.

Az áruházlánc és az ingyenes lapkiadó társaság számos helyen egymás mellett van jelen a piacon. A luxembourgi székhellyel működő Metro-lapcsoport ingyenes újságjai 23 országban, ezek közül 14 uniós tagállamban jelennek meg. A Metro Cash & Carry csaknem harminc országban működtet diszkontáruházakat, többek közt az előbbi európai államok mindegyikében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik