A veszteség oka a függőkár tartalék hiánya, amely a nemzetközi és a személyi sérüléses károk hiányos számbavételéből származott.
A közgyűlés 85 százalékos szavazati aránnyal felmentette Kiss Bálint elnök-vezérigazgatót.
A megjelent 170 egyesületi tag szavazással elutasította azt, hogy a közgyűlésről kép- és hangfelvétel készüljön, így a kamerák és mikrofonok a helyszínen kívül maradtak.
A MÁV ÁBE 195 266 kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (KGFB) szerződéssel rendelkezik, a casco szerződések száma 3724 darab.
A kgfb száma a múlt évben 132 ezer volt. A múlt évi teljes díjbevétel 7,8 milliárd forintot tett ki, ebből a kgfb díjbevétel 7 milliárd volt. Erre jegyezte meg a felügyeleti biztos, hogy egy lábon áll a biztosító.
Az állomány átruházás kapcsán nagy vita bontakozott ki a közgyűlésen. Gazda Pusztai Sándor ismertette a PSZÁF áprilisi határozatát, amelyben az áll, hogy elő kell készíteni a kgfb állomány átruházását. A vita előbb arról folyt, hogy szavazzon-e a közgyűlés az átruházásról.
A felügyeleti biztos kalkulációja szerint mintegy 6 milliárd forintba kerülne az egyesület rendbe tétele, ami tagonként 30 ezer forint pótbefizetéssel járna, de ez csak elvi lehetőség, ugyan is a nem fizetőktől nehéz lenne behajtani a pótbefizetést. A közgyűlés azonban elvetette azt az alapszabály-módosító javaslatot, amely szerint a testület pótbefizetést írhatott volna elő a tagoknak.
Feróné Szép Rita, a felügyeleti biztos egyik helyettese elmondta, hogy az átruházásra kiírt pályázatra 6 érdeklődő reagált. Két opció lehet: vagy csak az állományt veszi meg egy üzleti biztosító, amely annyit fizet érte, hogy abból a korábban keletkezett, de le nem tartalékolt károkat ki lehet fizetni, vagy pedig elviszi a teljes kgfb üzletágat a meglévő eszközökkel együtt, és akkor maga felel a korábbi károkért.
A vitában elhangzott, hogy ha elmarad az átruházás, akkor azoknak a károkozó biztosítottaknak, akik helyett nem tudott fizetni az egyesület, maguknak kell helytállniuk. Mások az egyesületi tagsághoz ragaszkodtak, két okból is. Úgy vélték, hogy új vezetéssel rentábilisan működtethető a a biztosító, s így fenntarthatóak a kedvezményes díjak – egy fuvarozó azzal érvelt, hogy más biztosító évi 2 millió forinttal drágábban vállalná a kocsii biztosítását. A felügyeleti biztos véleménye az volt, hogy a MÁV ÁBE kgfb terméke alul árazott.