Üzleti tippek

Műsziget épülhet a Dunán

Egyelőre nem dőlt el milyen technológiával építik majd meg a 4-es metró Fővám téri, a folyó alá benyúló állomásait. Három megoldás lehetséges; a mesterséges sziget, az alagútfúrás illetőleg egy körgátas megoldás.

A Hídépítő Zrt. június második felében eldönti, milyen technológiával építi meg a 4-es metró Fővám téri állomását, a költséget ezt követően lehet kalkulálni, de a teljes beruházás végső határidejét ez az állomás nem befolyásolja – mondta Apáthy Endre, a társaság többségi tulajdonosa pénteken sajtótájékoztatón Budapesten.

A költségek bemutatásától azért zárkózott el Apáthy Endre, mivel szavai szerint azok “érzelmeket ébresztenek” és addig amúgy sem lehet azokról beszélni, amíg nem dől el, hogy milyen lesz az állomás építési módja.

A Duna alatti talaj ugyanis nem vízzáró, ezért a biztonság mindenképpen megelőzi a költséget – folytatta. A bányászott alagút helyett műszigetes megoldást vizsgálnak most, amelynek az a lényege, hogy a peron építése idején elzárnák az állomást a Dunától.

Amennyiben a peronok nem épülnének meg decemberre – amikor a Fővám térre érnek a fúrópajzsok – akkor az állomás kialakítását csak a pajzsok elhaladása után kezdi meg a Hídépítő. Ezzel a végső határidőt nem veszélyeztetik, de problémát jelenthet az, hogy a földet a Gellért téren kell a felszínre hozni. Ennek az állomásnak az építésében is részt vesz a társaság.

A Szabadság híd felújítása – amelyet szintén a Hídépítő végez – az év végére készül el, jelentette be a tájékoztatón Sal László vezérigazgató helyettes.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik