Üzleti tippek

Eb-re hangolnak a weboldalak

Gőzerővel készülnek a hazai internetes tartalomszolgáltatók a júniusi labdarúgó Európa-bajnokságra. Az Origo külön oldallal és különleges statisztikákkal várja a kezdőrúgást, míg a televíziós közvetítés jogát elnyerő MTV május közepétől elindítja a telesport.hu oldalt.

A televízió mellett az interneten is élőben lehet majd követni a júniusi osztrák–svájci közös rendezésű labdarúgó Európa-bajnokság (Eb) eseményeit – ígérik a Magyar Televízió Zrt. illetékesei. A televíziós közvetítési jogokat elnyerő közszolgálati csatorna a kontinensviadalhoz időzítve, május közepén indítja el új, sporttematikájú honlapját, a www.telesport.hu-t. A tévétársaság külön online tudósítót is küld a helyszínre, és mivel a televíziós jogokkal együtt a valós idejű internetes közvetítés lehetőségét is megszerezték, a weben is hasonló közvetítéseket lehet majd látni, mint a tévékészülékeken.

A következő másfél-két év sportszempontból rendkívül fontos a közszolgálati tévétársaságnak, ezért döntöttek úgy, hogy egy régi elmaradást pótolva elindítják a telesport.hu-t – mondta el Mucsi Csaba, a vállalat újmédia-főszerkesztője. A késlekedést főként az okozta, hogy a doménnévnek nyolc évig más tulajdonosa volt.

A köztévé online felületének megújulása nem zárul le a telesport.hu elindításával. A pekingi nyári olimpia idejére tovább bővülnek az mtv.hu kínálta lehetőségek, interaktívvá válik a portál. A blogolás és a cikkekhez fűzhető megjegyzések lehetőségét is beépítik majd az új rendszerbe – közölte Mucsi Csaba.

Még több foci

Az internetes médiumok körében is zajlanak az előkészületek. A nagyok közül szinte senki nem akar majd lemaradni a versenyben. Az Origo, az Index és a FigyelőNet is több focit ígér a nyárra.

A hagyományokhoz híven az idei, június 7. és a június 29. között megrendezendő labdarúgó Eb alkalmával is külön oldalt indít a leglátogatottabb hazai internetes portál, az Origo, és helyszíni tudósítóval is képviseltetik magukat az eseményen – tudtuk meg Weyer Balázs főszerkesztőtől. A mostani oldalnál olyan megoldásokat is alkalmaznak majd, mint a két évvel ezelőtti futball-világbajnokság oldalán, de újabb fejlesztések is lesznek. A speciális elemek közé tartozik egy olyan statisztikai modul, amellyel akár az egyes játékosok teljesítményét is élőben lehet elemezni. Így a labdabirtoklási aránytól a futott kilométeren át a jó/rossz passzok arányáig számos információt tudhatnak majd meg a rajongók kedvenceikről. A portál tervei szerint a mérkőzések után az olvasók osztályozhatják a játékosok és a bíró teljesítményét is – folytatja az újdonságok sorolását Weyer Balázs.

A két évvel ezelőtti világbajnokság alkalmával is külön oldalt indított az Origo, akkor is volt helyszíni tudósítójuk, valamint több speciális megoldást is bevetették a látogatottság növelésére. Az akkori erőfeszítések sikeresnek bizonyultak, a portál sportoldalainak látogatottsága a világbajnokság ideje alatt másfélszeresére nőtt az átlagoshoz képest. Az idei Eb alkalmával ennél is nagyobb növekedést várnak a webportálnál – tette hozzá Weyer Balázs.

A sporttémájú oldalak esetében 60-80 százalékos bővülést is elképzelhetőnek tart az Origo főszerkesztője az Európa-bajnokság alatt. Ez azonban a teljes portfólió szintjén valószínűleg nem jelent majd rekordokat – közölte Weyer Balázs. Az Eb ugyanis egybeesik a nyári szünet kezdetével, így tapasztalataik szerint ilyenkor csak a nyári 8-10 százalékos visszaesés kezdete tolódik ki, és a megszokott, alacsonyabb látogatottságú időszak rövidül meg jelentősen. (Ehhez hozzájárul az is, hogy a nyár végén az olimpia a szokásosnál hamarabb emeli meg a látogatószámot.)

Népszerű pálya

Nehéz megállapítani, hogy két éve a vb milyen mértékben járult hozzá a hirdetési bevétel növekedéséhez, mert csakúgy, mint az idén, már hónapokkal az esemény előtt megszülettek a megállapodások. Egyébként az oldal akkori főszponzori csomagja volt az addigi legnagyobb értékű egyedi megállapodása a portálnak – mondta el Weyer Balázs.

Mucsi Csaba elmondása szerint nagy az érdeklődés a Magyar Televízió új sportoldala iránt is. Folyamatosan értékesítik a webes hirdetési felületeket, és már alig van leköthető hely.
Nem véletlen a hirdetők megnövekedett érdeklődése, mivel az idén minden korábbinál többen követhetik majd nyomon az Európa-bajnokság eseményeit a világhálón. Míg 2006 júniusában a vb alatt a Webaudit által mért magyar internetes oldalakat naponta mintegy 1,3 millió egyedi látogató kereste fel, addig az idén május elejére ez a szám 2,5 millió fölé nőtt.

Ezzel párhuzamosan meredeken emelkedett a legnépszerűbb portálok látogatottsága is. A sajtóinformációk szerint hamarosan külön sportoldalt indító Indexet két éve júniusban naponta 350 ezer körüli egyedi látogató kereste fel, ez a szám napjainkra megközelítette a 700 ezret. A sokak számára az interneten való böngészéshez a kiindulást jelentő Startlap esetében 600 ezerről egymillió fölé nőtt az egyedi látogatók száma az elmúlt két évben. Az Origónak május elején naponta több mint 1,3 millió egyedi látogatója volt, míg 2006 júniusában még csak 800 ezer körül volt ez a szám.

A látogatószám megugrásában döntő szerepet játszott, hogy 2006 júniusa óta kétszeresére nőtt a hazai internet-előfizetők száma. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2006 első felének végén alig több mint egymilliónyian voltak, míg a múlt év végére számuk meghaladta az 1,8 milliót. Hasonló arányú bővülés ment végbe a széles sávú vezetékes netelőfizetések esetében is, amely kitűnő lehetőséget kínál a portáloknak arra, hogy multimédiás tartalmakkal fűszerezzék tudósításaikat.

Tovább játszanak

Új, kizárólag interneten és SMS-ben játszható sportfogadási játékot indított április végén a Szerencsejáték Zrt. Tippmax néven. Az új netes játékban naponta 255 eseményre lehet fogadni, ráadásul azok részleteire, mozzanataira is megtehetik tétjeiket a játékosok. Így például labdarúgó-mérkőzéseknél a gólszerző személyére, a sárga lapok számára, kosárlabdánál pedig a két csapat által szerzett kosarak számára. A Tippmaxtól 50–100 millió forint közötti heti forgalomra számítanak a társaságnál.
Az új internetes sportfogadási játék elindítását jól időzítette a Szerencsejáték Zrt., hiszen kevesebb, mint egy hónap múlva kezdődik a labdarúgó Európa-bajnokság. Két éve, a világbajnokság egymilliárd forintnyi bevételt hozott a vállalatnak, míg az idén az Eb alatt másfél milliárdos forgalomra számítanak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik